اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تجهیز به سامانه اعلان اینترنتی پرواز

امکان رصد پرواز‌های فرودگاه تبریز از کل دنیا فراهم شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌‌شرقی گفت: با تجهیز فرودگاه تبریز به سامانه اعلان اینترنتی پرواز، پروازهای این فرودگاه از کل دنیا قابل رصد و پیگیری شد.

امکان رصد پرواز‌های فرودگاه تبریز از کل دنیا فراهم شد

علی رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: همزمان با هفته دولت فرودگاه تبریز به سامانه اعلان اینترنتی پرواز مجهز شد.

وی افزود: فرودگاه تبریز به عنوان یکی از نخستین فرودگاه‌های کشور به همراه فرودگاه مهرآباد، امام و مشهد مجهز به این سامانه شده است.

رستمی با اشاره به جایگاه فرودگاه بین‌المللی تبریز و پروازهای بین‌المللی این فرودگاه گفت: با نصب و راه‌اندازی این سامانه زمان پروازها از کل دنیا برای انجام برنامه‌ریزی‌های لازم قابل رصد و پیگیری است.

رستمی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این سامانه شاهد جلوگیری از عبور و مرورهای غیرضروری داخل شهری و کاهش بار ترافیکی در اطراف فرودگاه تبریز نیز خواهیم بود.

وی کل هزینه اختصاص‌یافته از سوی شرکت فرودگاه‌ها برای چهار فرودگاه یاد شده در این زمینه را 180 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبار صرفاً برای بخش نرم‌افزاری این سامانه در فرودگاه‌های تبریز، فرودگاه مهرآباد، امام و مشهد اختصاص یافته و باید هزینه زیرساختی این سامانه را که به مرور زمان و در سال‌های قبل صورت گرفته به این اعتبار افزود.

پروازهای فرودگاه بین‌المللی تبریز در هشت خطوط پروازی صورت می‌گیرد که شامل پرواز به مقصد کشورهای ترکیه (استانبول و ارزروم)، آذربایجان، امارات، عراق، باکو و عربستان (مدینه و جده) بوده است.

پروازهای فرودگاه بین‌المللی تبریز به طور متوسط روزانه 36 پرواز، هفتگی بیش از 250 و سالانه بالغ بر یک‌هزار و 150 پرواز را شامل می‌شود که از این تعداد به ترتیب روزانه 6، هفتگی 42 و ماهانه نزدیک به 190 پرواز به مقصد فرودگاه‌های بین‌المللی دنیا انجام می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول