اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی:

پیشرفت 23 درصدی طرح بهسازی باند اصلی فرودگاه تبریز

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: بهسازی باند اصلی فرودگاه تبریز با 23 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

پیشرفت 23 درصدی طرح بهسازی باند اصلی فرودگاه تبریز

علی رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: این میزان پیشرفت کاری در بهسازی باند فرودگاه تبریز بعد از 40 روز کاری از آغاز طرح بهسازی باند فرودگاه تبریز ممکن شده است.

وی افزود: با توجه به روند کاری پیش‌بینی می‌شود این عملیات عمرانی در فرودگاه بین‌المللی تبریز با شتاب بیشتر از برنامه‌ریزی زمانی و در مدت کمتر از 6 ماه تحقق یابد.

رستمی با اشاره به بکارگیری دستگاه «دبیلو.آر» (WR) گفت: این دستگاه روند اجرایی پروژه را شتاب بخشیده و موجب صرفه‌جویی در زمان اجرای پروژه می‌شود.

وی اضافه کرد: این عملیات با اعتبار اولیه 200 میلیارد ریال و پیش‌بینی 300 میلیارد ریال اعتبار کل طرح از نیمه اول تیر آغاز شده است.

مدیر‌کل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی استفاده مکرر از این باند را در طول سالیان گذشته یادآور شد و گفت: رویه آسفالت این باند برای استفاده‌های فرودگاهی برای نشست و برخاست هواپیما جوابگو نبوده و حتی در شرایطی می‌توانست خطرساز باشد و به همین منظور بهسازی این باند در اولویت کاری کار گرفت.

رستمی در مورد اینکه با آغاز عملیات بهسازی این باند خدمات فرودگاهی تبریز چگونه انجام خواهد شد، گفت: مشکل خاصی برای متقاضیان استفاده از خدمات پروازی به وجود نخواهد آمد و باند دوم فرودگاه تبریز تا حدودی جوابگوی نیاز فرودگاه تبریز خواهد بود.

باند دوم فرودگاه تبریز اواخر سال گذشته و پس از چندین بار لغو پرواز وزیر راه و ترابری وقت و وزیر راه و شهرسازی کنونی به دلیل شرایط جوی به بهره‌برداری رسید.

از ویژگی‌های این باند می‌توان به این موارد که باند دوم فرودگاه تبریز جزو توسعه و بهسازی عوامل پروازی این فرودگاه بوده و مطابق با استانداردها و مشخصات فرودگاه‌های روز دنیا (ایکااو) به همراه سیستم روشنایی ساخته شده و اعتبار هزینه شده برای آن نیز بالغ بر 100 میلیارد ریال بوده است.

با بهره‌برداری از باند دوم فرودگاه تبریز افزایش 30 درصدی ظرفیت پذیرش بار و مسافر و امکان تجهیز باند اول نیز بدون تعطیلی فرودگاه ممکن خواهد بود.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول