علی رستمی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: این میزان پیشرفت کاری در بهسازی باند فرودگاه تبریز بعد از 40 روز کاری از آغاز طرح بهسازی باند فرودگاه تبریز ممکن شده است.
وی افزود: با توجه به روند کاری پیشبینی میشود این عملیات عمرانی در فرودگاه بینالمللی تبریز با شتاب بیشتر از برنامهریزی زمانی و در مدت کمتر از 6 ماه تحقق یابد.
رستمی با اشاره به بکارگیری دستگاه «دبیلو.آر» (WR) گفت: این دستگاه روند اجرایی پروژه را شتاب بخشیده و موجب صرفهجویی در زمان اجرای پروژه میشود.
وی اضافه کرد: این عملیات با اعتبار اولیه 200 میلیارد ریال و پیشبینی 300 میلیارد ریال اعتبار کل طرح از نیمه اول تیر آغاز شده است.
مدیرکل فرودگاههای آذربایجانشرقی استفاده مکرر از این باند را در طول سالیان گذشته یادآور شد و گفت: رویه آسفالت این باند برای استفادههای فرودگاهی برای نشست و برخاست هواپیما جوابگو نبوده و حتی در شرایطی میتوانست خطرساز باشد و به همین منظور بهسازی این باند در اولویت کاری کار گرفت.
رستمی در مورد اینکه با آغاز عملیات بهسازی این باند خدمات فرودگاهی تبریز چگونه انجام خواهد شد، گفت: مشکل خاصی برای متقاضیان استفاده از خدمات پروازی به وجود نخواهد آمد و باند دوم فرودگاه تبریز تا حدودی جوابگوی نیاز فرودگاه تبریز خواهد بود.
باند دوم فرودگاه تبریز اواخر سال گذشته و پس از چندین بار لغو پرواز وزیر راه و ترابری وقت و وزیر راه و شهرسازی کنونی به دلیل شرایط جوی به بهرهبرداری رسید.
از ویژگیهای این باند میتوان به این موارد که باند دوم فرودگاه تبریز جزو توسعه و بهسازی عوامل پروازی این فرودگاه بوده و مطابق با استانداردها و مشخصات فرودگاههای روز دنیا (ایکااو) به همراه سیستم روشنایی ساخته شده و اعتبار هزینه شده برای آن نیز بالغ بر 100 میلیارد ریال بوده است.
با بهرهبرداری از باند دوم فرودگاه تبریز افزایش 30 درصدی ظرفیت پذیرش بار و مسافر و امکان تجهیز باند اول نیز بدون تعطیلی فرودگاه ممکن خواهد بود.
انتهای پیام/ی20/ف4004