اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

هیچ‌کس نمی‌تواند مانع روند رو به رشد صنعت نفت ایران شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: هیچ کس نمی‌تواند از روند رو به رشد صنعت نفت ایران که در آینده نفت و انرژی جهان را مدیریت خواهد کرد، جلوگیری کند.

هیچ‌کس نمی‌تواند مانع روند رو به رشد صنعت نفت ایران شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری صبح امروز در دیدار مدیرعامل و مسئولان نفت و گاز پارس اظهار داشت: جهان سلطه، همیشه با استراتژی خاصی وارد عرصه مبارزه با جهان دینی و نظام‌های دینی شده و یکی از مهم‌ترین راهکارهای آنها، تهاجم نرم است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اشکال تهاجم نرم، تهاجم اقتصادی است بیان کرد: اگر یک کشور در عرصه اقتصادی دارای اندیشه استراتژیک، دانش‌بنیان و توسعه پایدار بر مبنای اقتصاد فعال و سیال و بازتولید گسترده نباشد به ویژه اگر اقتصاد آن کشور تک پایه‌ای باشد، قطعاً در تهاجم نرم اقتصادی دارای چالش‌ها و آسیب‌های فراوانی خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: آخرین تیر ترکش تهاجم نرم اقتصادی جهان سلطه بر علیه ایران، تحریم مبادلات ارزی و صدور و خرید انرژی هیدروکربنی از ایران، علم و فناوری، حوزه انرژی و مدیریت سیاست بازرگانی نفت در جهان است.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه اولین کاری که در عرصه تحریم باید انجام داد، استمداد از خدا است بیان داشت: اقتصاد و دفاع مقدس اقتصادی ما باید خدامحور باشد.

امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: در عرصه تحریم پس از استمداد از خدا، ما باید دارای برنامه‌ریزی دانش‌بنیان و مدیریت کارآمد بوده و در عرصه سیاست بازرگانی نفت و نفت بازرگانی، باید طراحی نوین داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اضافه کرد: نباید در فضای بین‌المللی سیستم فروش از ایران به خارج از کشور داشته باشیم چون در این صورت تحریم می‌شویم بلکه باید در تمامی کشورهای مورد اعتماد، پالایشگاه و مراکز فروش نفت ایران توسط شرکت‌های ایرانی داشته باشیم و تمام بازرگانی داخلی در رابطه با خریدهای خارجی توسط این شرکت‌ها صورت گیرد تا اگر تحریم ارزی شدیم، مشکلی ایجاد نشود.

امام جمعه بوشهر در همین رابطه تصریح کرد: ما در عرصه بازرگانی نفت و نفت بازرگانی، باید سیستم تجارت ایران به کشورهای مقابل را به سیستم تجارت ایران به ایران تبدیل کنیم که این سیستم بُرد بُرد است. 

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در خط مقدم دفاع مقدس اقتصادی ایران، وزارت نفت و تلاش‌گران عرصه نفت قرار دارند، گفت: وزارت نفت و تمامی تلاش‌گران عرصه نفت باید به عنوان فرماندهان و سربازان دفاع مقدس اقتصادی، با تمام توان در ازدیاد تولید با کیفیت بالا بکوشند و مسئولان نیز در رابطه با بازرگانی، مدیریت بازرگانی و سیستم‌های مبادلات ارزی طراحی کنند.

صفایی‌بوشهری در پایان بیانات خود با بیان اینکه با افتتاح هر فاز پارس جنوبی یک خاکریز بزرگ دشمن فرو می‌ریزد اظهار داشت: هیچ کس نمی‌تواند از روند رو به رشد صنعت نفت ایران که در آینده نفت و انرژی جهان را مدیریت خواهد کرد، جلوگیری کند.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول