اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

وابستگی درآمد شهرداری‌ها به صدور پروانه تخلفات ساختمانی را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اگر درآمد شهرداری‌ها همچنان منوط به پروانه ساختمانی باشد احتمال بروز تخلفات در آنها بیشتر می‌شود.

وابستگی درآمد شهرداری‌ها به صدور پروانه تخلفات ساختمانی را افزایش می‌دهد

محمدرضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: از اولویت‌های کمیسیون عمران مجلس این است که بتوانیم پروژه‌های نیمه‌تمام را که در حوزه راه، راه‌آهن، بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها قرار دارد به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از این پروژه‌ها نیمه‌تمام مانده و یا اعتبار لازم برای اتمام آن پیش‌بینی نشده است، افزود: اعتقادمان بر این است که راه، بزرگراه و راه‌آهن به عنوان مهم‌ترین زیرساخت توسعه لازم و ضروری بوده و باید هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولویت دیگر این کمیسیون در زمینه شهرداری‌ها و سوق دادن آنها به سمت درآمد پایدار، تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده درآمد شهرداری‌ها به سمت درآمدهای پروانه ساختمانی و عوارض کسب و پیشه سوق داده شده است باید به سمت منابع درآمدی پایدار و غیروابسته به صدور پروانه ساختمانی رفته تا بتوانند جوابگوی انتظارات مردم باشند.

وی ادامه داد: اگر کار و درآمد شهرداری‌ها منوط به پروانه ساختمانی باشد، احتمال بروز تخلفات در آن بسیار می‌شود و در نتیجه فضای شهری در قالب تراکم به مردم فروخته می‌شود؛ همچنین بافت و سیمای شهری را از نظم و انضباط خود خارج می‌کند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی از دیگر اولویت‌های کاری کمیسیون عمران مجلس را بهسازی و تقویت منازل مسکونی روستایی دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه بسیاری از منازل مسکونی در روستاها فاقد استحکام لازم هستند تلاش داریم که با تامین اعتبارات لازم و حمایت از بنیاد مسکن نسبت به تقویت مسکن روستائیان اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: در عین حال تلاش‌های بنیاد مسکن در زمینه بهسازی داخل روستاها، این امر نیز جزو اولویت‌ها در کمیسیون عمران مجلس قرار گرفته است.

رضایی همچنین با بیان توجه و پیگیری به مسئله آب و فاضلاب روستاها، رسیدگی به این امر را از دیگر اولویت‌های کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی دانست.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول