اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اول شورای اصناف کشور:

گیلان استان برتر کشور در برپایی نمایشگاه‌های فصلی است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اول شورای اصناف کشور گفت: گیلان در مدت شش سال گذشته به صورت متوالی جزو سه استان برتر کشور در زمینه برپایی نمایشگاه‌های فصلی بوده است.

گیلان استان برتر کشور در برپایی نمایشگاه‌های فصلی است

جلال‌الدین محمد شکریه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های فصلی در استان اظهار کرد: گیلان به لحاظ اهمیت جغرافیایی پل ارتباطی ایران با کشورهای مشترک‌‌المنافع و آسیای میانه است که نیاز به یک نمایشگاه چندمنظوره مجهز و برخوردار از شرایط مطلوب برای برگزاری هرگونه نمایشگاه تخصصی و یا عرضه مستقیم کالا دارد.

وی افزود: باید در فضای موجود استان که همدلی و همکاری بین مسئولان ارشد و ذی‌ربط احساس می‌شود در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی برای عرضه و به نمایش گذاشتن کالای ایرانی در زمان برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در کنار محصولات وارداتی مجاز، نمایشگاهی احداث شود که لفظ بین‌المللی برازنده آن باشد.

رئیس مجمع امور صنفی رشت تعرفه زمین مناسب و ارزان قیمت، تسهیلات قابل توجه با سود تک رقمی، همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی دولتی در راستای ساخت این نمایشگاه‌ بین‌المللی در استان را اجتناب‌ناپذیر خواند و ادامه داد: این امر نیازمند مشارکت بخش دولتی در حمایت از بخش خصوصی در راستای اصل 44 قانون اساسی است.

وی به سیاست‌های دولت در برگزاری نمایشگاه‌های فصلی که در ایام بازگشایی مدارس «پاییزه»، پیش از آغاز سال نو «بهاره» و ایام ماه مبارک رمضان «طرح ضیافت» برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: در استان تاکنون اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشته‌اند.

محمدشکریه با تصریح بر اینکه گیلان در مدت شش سال گذشته به صورت متوالی جزو سه استان برتر کشور در زمینه برپایی نمایشگاه‌های فصلی بوده است، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه‌ها همواره با هدف جذب واحدهای تولیدی و یا توزیعی بدون واسطه در راستای تعادل عرضه و تقاضا برگزار می‌شوند.

وی شاخص‌های ارزیابی یک نمایشگاه مطلوب را  وسعت نمایشگاهی و غرفه‌ها، کیفیت کالای موجود، نرخ مناسب و همچنین تنوع و نوآوری، رعایت عدل و انصاف و بازرسی و نظارت منسجم ذکر کرد.

این مسئول یادآور شد: با بهره‌گیری از تجربه‌های قبلی در مدت چند سال گذشته هر سال سه نمایشگاه فصلی در مرکز گیلان با کیفیت مطلوب و استقبال خوب مردم برپا شده است.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول