اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

مدیریت بازار ارز نیازمند به کارگیری متخصصان متعهد است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: راهکار اصلی برای مدیریت بازار ارز باید با بکارگیری متخصصان متعهد با رویکرد غیرسیاسی و اعمال برنامه‌ریزی انجام گیرد.

مدیریت بازار ارز نیازمند به کارگیری متخصصان متعهد است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایلام در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: بی‌تدبیری، سوء مدیریت، فرافکنی و متهم کردن دیگران و عدم صداقت در مدیریت اقتصادی و اجرایی به مراتب بزرگ‌تر از مشکل نرخ طلا و ارز در چند روز اخیر است.

وی ادامه داد: اگر چه هیچ‌کس تردید ندارد که آمریکا برای به زانو درآوردن ملت و نظام اسلامی وارد صحنه شده و در این راه از همه توان و ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی، تبلیغی و ... خود و هم‌پیمانانش استفاده می‌کند و در این راه از هیچ توطئه‌ای فروگذار نبوده است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اما بحران‌سازی و اختلال در بازار ارز و سکه به سوء مدیریت، خودمحوری و عدم استفاده از نظرات کارشناسان متعهد، مجرب و دلسوز بر می‌گردد. 

لطفی تصریح کرد: امروز متأسفانه بزرگ‌ترین مشکل در کشور این است که نسبت سرمایه مردم با سقوط ارزش پول ملی سنجیده می‌شود.

امام جمعه ایلام گفت: معادله نسبت ارزش پول ملی با قیمت روز دلار به بحرانی در اقتصاد ایران تبدیل شده است.

وی ادامه داد: مردم اگر چه با دلار زندگی نمی‌کنند اما مجبور هستند هر روز نسبت ارزش دلار را با ریال محاسبه کنند دلار تنها بر بازار ارز سلطه پیدا نکرده بلکه زندگی روزمره هر ایرانی را چنان تحت تأثیر قرار داده است که دیگر گرانی به ریال معنا و مفهومی ندارد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: قیمت کالاها و مایحتاج عمومی مردم به قیمت روز دلار در بازار محاسبه می‌شود و خرید و فروش انجام می‌شود که این موضوع خود بحرانی بزرگ‌تر از مشکل نرخ ارز در کشور به ویژه تهران است.

لطفی تصریح کرد: در تمام جهان و هر دولت و رژیمی در نظر بگیرید اساسی‌ترین و شاخص‌ترین وظیفه و مسئولیت آن دولت حفظ و حراست از ارزش پول ملی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تعادل و ثبات اقتصادی جامعه به حفظ ارزش پول ملی بستگی داشته و اینجاست که دولت‌ها فراتر از هر گرایش سیاسی و یا حزبی در برنامه‌ریزی و مدیریت برای حفظ ارزش پول ملی متعهد و یکپارچه عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: اکنون در اروپا ریشه اصلی نارضایتی مردم از دولت‌های حزبی کشور خود در اثر سقوط ارزش پول ملی است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اگر چه تولید، بیکاری، تورم و ... از دیگر مشکلات این کشورهاست اما مردم اروپا از سقوط ارزش پول ملی خود اعتراض دارند چراکه چرخه زندگی عادی آنها دچار بحران شده است.

لطفی تصریح کرد: اکنون در دولت نهم و دهم در برنامه‌ریزی اقتصادی به ویژه برای حفظ و حراست از ارزش پول ملی چه عزم و اراده‌ای وجود داشته، که جواب این سوال متأسفانه منفی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و گفت: هفته نیروی انتظامی و روز دامپزشکی از مناسبت‌های مهم هفته است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف مهم و اساسی نیروی انتظامی برخورد قاطع با مقوله بی‌حجابی و بدحجابی است که نیروی انتظامی توانایی لازم را برای حل این معضل اجتماعی را دارد.

وی افزود: متأسفانه این نیروی مقتدر به جای آنکه حمایت شود با کارشکنی و موانع رسمی و آشکار مواجه می‌شود و در طول سال‌های گذشته با وجود قوانین مشخص و آیین‌نامه‌های مدون هر وقت نیروی انتظامی عزم خود را برای برخورد با اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم و امنیت اجتماعی جزم کرده و وارد عمل شده با مخالفت مسئولان ارشد اجرایی مواجه شده و نتوانسته به وظایف قانونی خود عمل کند.

امام جمعه ایلام افزود: موضوع نظم و امنیت اجتماعی، امنیت اخلاقی، عفاف و حجاب و استقرار آن به عنوان یک وظیفه شرعی و دغدغه عمومی باید مورد عنایت مسئولان امر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: متاسفانه نهادهای فرهنگی و اجرایی که مسئولیت مستقیم و سازمانی در این راستا دارند با چشم پوشی از واقعیات تلخ و دردناک اقدام لازم و جدی از خود نشان نمی‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به روز دامپزشکی اشاره کرد و ادامه داد: این سازمان مهمترین نهاد نظارتی در بهداشت دام و جلوگیری از آلودگی‌های دامی و تهیه گوشت سالم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تهیه گوشت سالم عمده‌ترین غذای مردم بوده که باید از کشتارهای غیر بهداشتی و خارج از مقررات و ضوابط لازم دامپزشکی جلوگیری شود.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول