اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن 74 کیلوگرم کشتی دانشجویان جهان

کشتی‌گیر قمی حریف فرنگی‌کار اوکراینی شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کشتی استان قم گفت: کشتی‌گیر قمی در آغاز پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی دانشجویان جهان برابر حریفی از کشور اوکراین به روی تشک می‌رود.

کشتی‌گیر قمی حریف فرنگی‌کار اوکراینی شد

محسن حلوایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: تیم ملی کشتی فرنگی دانشجویان کشورمان برای شرکت در پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی دانشجویان جهان روز چهارشنبه دوازدهم مهر ماه تهران را به مقصد فنلاند ترک کرد و کشتی‌گیران کشورمان از امروز برابر حریفان خود صف‌آرایی خواهند کرد.

وی ادامه داد: رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی دانشجویان جهان در شهر کورتین کشور فنلاند آغاز می‌شود و طی آن هفت فرنگی‌کار کشورمان برای کسب مقام با رقبای خود از کشورهای مختلف به رقابت می‌پردازند.

رئیس هیئت کشتی استان قم با اشاره به اعلام برنامه و زمان‌بندی برگزاری رقابت‌های اوزان مختلف ابراز داشت: در حالی که بعد از پشت سر گذاشتن مراحل مختلف تمرینات، فرنگی کاران کشورمان برای حضور در این مسابقات با آمادگی کامل راهی فنلاند شده‌اند، از قم نیز هادی علیزاده‌پورنیا فرنگی کار پر افتخار کشتی استان قم در تیم ملی دانشجویان حضور دارد.

وی عنوان داشت: رقابت‌های کشتی‌گیران شرکت‌کننده در چهار وزن اول امروز در حالی آغاز می‌شود که عصر پنجشنبه سیزدهم مهر ماه وزن‌کشی اوزان 55، 60، 66 و 74 کیلوگرم برگزار شد و هادی علیزاده کشتی‌گیر ارزنده استان قم در وزن 74 کیلوگرم رقبای خود را شناخت.

حلوایی با بیان اینکه امروز نیز وزن کشی کشتی‌گیران اوزان 84، 96 و 120 کیلوگرم برگزار می‌شود اضافه کرد: هادی علیزاده فرنگی‌کار موفق کشتی استان قم در وزن 74 کیلوگرم ابتدا باید با حریف مطرحی از کشور اوکراین مسابقه بدهد.

وی خاطر نشان کرد: علیزاده در دور نخست با ماکسیم بیلوبورودوف از اوکراین مبارزه می‌کند در حالی که این کشتی‌گیر در صورت پیروزی در مرحله دوم به مصاف برنده دیدار کشتی‌گیران ترکیه و روسیه خواهد رفت.

رئیس هیئت کشتی استان قم در ادامه با اشاره به افتخارات هادی علیزاده پورنیا در کشتی فرنگی بیان داشت: این کشتی‌گیر ارزنده در سال 2010 در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا با قرار گرفتن در جایگاه سوم موفق به کسب مدال برنز شد.

وی یادآور شد: علیزاده موفقیت‌های خود را از مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در سال 2012 آغاز کرد و توانست در شهر گومی کره جنوبی در حضور برترین‌های کشتی فرنگی قاره کهن به مقام قهرمانی وزن 74 کیلوگرم دست یابد.

حلوایی اضافه کرد: این کشتی‌گیر ارزنده که در انتخابی المپیک 2012 لندن نیز حضور یافت، در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی همراه با تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان قهرمان جهان شد و در مسابقات جام آزوماش اوکراین نیز به مدال برنز دست یافت.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول