اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی صورت می‌گیرد

پوشش برنامه‌های‌ کم‌کاری تیروئید نوزادان ایرانی

خبرگزاری فارس: کارشناس اداره غدد و متابولیک مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: برنامه‌های کم‌کاری تیروئید نوزادان ایرانی در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور زیر پوشش قرار می‌گیرد.

پوشش برنامه‌های‌ کم‌کاری تیروئید نوزادان ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، نسرین آژنگ در ادامه برگزاری کارگاه آموزشی کم‌کاری تیروئید نوزادان از پوشش برنامه‌های کم‌کاری تیروئید نوزادان ایرانی در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور خبر داد.

وی تصریح کرد: با احتساب فراخوان‌های دانشگاه‌های کشور، رفسنجان نمونه‌گیری خوبی انجام داده و در این زمینه فعالیت خوبی داشته است.

آژنگ افزود: با بررسی درصد فراخوان نوزادان مشکوک به این بیماری در کشور در نیمه نخست سال 90 از تعداد یک‌هزار و 452 بیمار که از 40 دانشگاه کشور نمونه‌گیری شده، بیماری بیشتر در دختران مشاهده شده است و این مهم در رفسنجان نیز همین‌گونه بوده و اکثر نمونه‌های مثبت در دختران گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: عمل سزارین یک عامل خطرناک است و 57.3 درصد نوزادان رفسنجان که این بیماری را دارا بودند با عمل سزارین به دنیا آمده‌اند.

کارشناس اداره غدد و متابولیک مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت توزیع فراوانی بیماری بر حسب آنومالی را نیز مورد بررسی قرارداد و ابراز داشت: بر حسب آنومالی‌ها در نیمه نخست سال 90 آنومالی شنوایی، قلبی و عروقی در این بیماران مشاهده نشده است.

وی از پایه‌ریزی نرم افزار ch خبر داد و گفت: این نرم‌افزار به زودی در دانشگاه‌های سراسر کشور توزیع می‌شود.

وی کارت مراقبت بیمار را شامل داده‌های مربوط به بیماران شناسایی شده در برنامه کشوری دانست و بیان داشت: غربالگری کم‌کاری تیروئید در نوزادان به صورت کارت مراقبت نزد والدین می‌ماند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول