اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد

اعطای مجوز به 207 منطقه نمونه سرمایه‌گذاری از سوی دولت

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: 207 منطقه نمونه سرمایه‌گذاری از سوی دولت شناسایی و به آنها مجوز اعطا شده است.

اعطای مجوز به 207 منطقه نمونه سرمایه‌گذاری از سوی دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در نشستی خبری در مجتمع سپاد در مشهد اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در بحث مناطق نمونه گردشگری این است که در حال حاضر در میان بیشتر شهرهای کشور نوعی رقابت در این زمینه ایجاد شده و تمام استان‌ها به دنبال آن هستند که سهم بیشتری از مناطق نمونه گردشگری را به خود اختصاص بدهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: موج گسترده‌ای در سراسر کشور برای دریافت منطقه نمونه گردشگری ایجاد شده و این مسئله نگران‌کننده است.

پژمانفر افزود: البته این مسئله از زاویه‌ای دیگر نیز قابل بررسی است و آن اینکه زائران و یا مسافرانی که به ایران سفر می‌کنند، دیگر دغدغه ندارند که تنها تعداد محدودی از شهرهای ایران دارای منطقه نمونه گردشگری است و می‌توانند به تمام شهرهای ایران سفر کنند.

وی تعداد مناطق نمونه گردشگری در سراسر کشور را یک‌هزار و 168 مورد عنوان کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیشنهاد نمایندگان به هیئت دولت این بود که به سرعت به تمام این مناطق مجوز ندهند و بررسی‌های بیشتری انجام شود، اما متاسفانه این رویه در نظر گرفته نشد.

پژمانفر افزود: علاوه بر این، 207 منطقه نمونه سرمایه‌گذاری نیز در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و می‌توانند بسترهای مناسبی را برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری فراهم کنند.

وی در ادامه با اشاره به بودجه گردشگری یادآور شد: 334 میلیارد تومان اعتبار برای گسترش زیرساخت‌ها در بخش گردشگری در سال 91 در نظر گرفته شده است که این رقم نسبت به بودجه قبلی، از رشدی نزدیک به 19درصد برخوردار است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول