اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز:

اثر هنری فاخر برای معرفی ارزش‌های اسلامی به جهان نداریم

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به ضرورت استفاده از ابزار هنر برای معرفی اسلام ناب، گفت: دست ما خالی است که با زبان هنر و فیلم تأثیرگذار و مستند بتوانیم ارزش‌های اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم.

اثر هنری فاخر برای معرفی ارزش‌های اسلامی به جهان نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علیرضا مخبر دزفولی ظهر امروز در اختتامیه سومین یادواره تئاتر دانشگاهی دفاع مقدس اظهار داشت: جسارتی که اخیرا با زبان هنر به مسلمانان شده و با راهپیمایی‌های مختلف در سرتاسر دنیا جسارت کنندگان تو دهنی محکمی خوردند اما برای پاسخ به آ‌نها اثر هنری که بتواند پیامبر اسلام را معرفی کند نداریم.

وی با اشاره به انتقاداتی که مادر شهیدان فرجوانی در افتتاحیه این یادواره درباره تأخیر و عقب ماندگی در استفاده از ابزار هنر برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس مطرح کرده بود، گفت: مخاطب این انتقاد همه کسانی هستند که قبلا در حوزه فرهنگی این وزارتخانه بودند و در زمینه ترویج ارزش‌های دفاع مقدس با زبان هنر کاری نکردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز خاطر نشان کرد: درخشان ترین فعالیت‌‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر آغاز شده اما اینکه چرا هنوز در این زمینه عقب هستیم، به دلیل انجام نشدن کارها در دوران‌‌‌های گذشته است.

مخبر دزفولی با بیان اینکه در زمینه استفاده از ابزار هنر برای اطلاع رسانی در ارزش‌ها به خصوص دفاع مقدس خیلی عقب مانده‌ایم، گفت: برخی کشورها که دوران جنگ هر چندکوتاه دو ساله را تجربه کرده‌اند، صدها فیلم و سریال فاخر از آن دو سال تولید کرده اما ما با هشت سال جنگ نابرابر با دست خالی از سلاح در زمانی که همه دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران بود اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک به دست دشمن بیفتد با این وجود چند فیلم و اثر هنری و ارزشی فاخر، مستند و قابل ارائه به جهان داریم؟

وی یادآور شد: همه کسانی که دست اندر کار فعالیت‌‌های فرهنگی و هنری هستند وظیفه دارند این خلاء و عقب ماندگی را جبران کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سومین یادواره تئاتر دفاع مقدس به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد که در طول مدت برگزاری هفت تئاتر از دانشگاه‌های مختلف در قالب نمایش خیابانی به اجرا در آمد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول