اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی:

مسئولان گیلان در توسعه منطقه آزاد انزلی کمک کنند

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: توسعه منطقه آزاد انزلی نبازمند همکاری و تعامل همه جانبه مسئولان دستگاه‌های اجرایی گیلان است.

مسئولان گیلان در توسعه منطقه آزاد انزلی کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سعید رحیمی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک با پرویز تقوی ناظر گمرکات گیلان خواستار همکاری گمرک استان برای افزایش درآمدهای سازمان منطقه آزاد شد و اظهار کرد: مناطق آزاد ایران از ردیف بودجه عمومی دولت استفاده نمی‌کند و تمام فعالیت‌های عمرانی برای توسعه زیرساخت‌های این مناطق از طریق منابع داخلی درآمدی سازمان‌ها هزینه می‌شود بنابراین برای توسعه زیرساخت‌ها به منظور جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال مولد باید منابع درآمدی این سازمان افزایش یابد تا بستر رشد و توسعه اقتصادی استان فرآهم شود.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه تجربه کاری بنده در مناطق آزاد قشم، چابهار و دبیرخانه شورایعالی مناطق مبین این اصل است که هیچ توفیقی جز در سایه تعامل و همکاری واقعی ایجاد نمی‌شود اذعان کرد: توسعه منطقه آزاد انزلی نیازمند همکاری و تعامل همه جانبه دستگاه‌های اجرایی استان و سازمان بوده و ما به دنبال گسترش و تعمیق همکاری‌ها با تمام بخش‌ها در مسیر فعال کردن همه ظرفیت‌های منطقه هستیم و اعتقاد داریم که دست خداوند با جماعت است.

وی با قدردانی از مسئولان استان برای ایجاد و امکان اعمال قانون تردد خودرو با پلاک منطقه در محدوده مصوب تصریح کرد: این امر علاوه بر افزایش ایمنی شهروندان، چهره استان را به عنوان قطب گردشگری کشور تغییر داده و موجب درآمدزایی منطقه می‌شود.

رحیمی ادامه داد: گام بعدی در مسیر توسعه استان نیز اعمال قوانین منطقه آزاد انزلی در تمام بخش‌های تولیدی، صنعتی، تجاری، ترانزیتی و گردشگری است.

وی قانون مناطق آزاد را یکی از قوانین بسیار خوب و پیشرو در مسیر جذب سرمایه‌گذار دانست و یادآور شد: باید با کمک یکدیگر شرایطی را فراهم آوریم تا مردم و سرمایه‌گذاران از تمام مواهب قانونی منطقه آزاد انزلی بهره‌مند شوند.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه باید موانع بهره‌مندی مردم استان از مزایا و قوانین مناطق آزاد با تعامل و همکاری تمام مسئولان استان برداشته شود، خاطرنشان کرد: ساکنان محدوده این منطقه نیز باید مانند دیگر مناطق آزاد از این مزیت‌ها برخوردار شوند.

وی خواستار تعامل هر چه بیشتر حوزه معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی با گمرکات استان شد و ابراز کرد: امیدواریم در ادامه تغییرات در مسیر رشد منطقه، با تأسیس پنجره واحد سرمایه‌گذاری از طرف سازمان شاهد تسریع در خدمات‌رسانی به سرمایه‌گذاران باشیم.

ناظر گمرکات گیلان نیز در نشست مذکور با بیان اینکه گمرک منطقه آزاد انزلی در دورنمای ترسیم شده از طرف گمرکات کشور به دلیل قرار گرفتن در محدوده این منطقه جایگاه بسیار مهمی دارد، اظهار کرد: تا پایان سال جاری ساختار گمرک حسن‌رود واقع در محدوده منطقه آزاد ابلاغ شده و جایگاه آن ترفیع می‌یابد.

پرویز تقوی، خواستار راه‌‌اندازی بخش تجاری گمرک فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت با همکاری سه جانبه فرودگاه، گمرک و منطقه آزاد شد و افزود: باید از فرصت منطقه آزاد انزلی به منظور ایجاد و بهره‌برداری از مواهب پروازهای تجاری از طریق فرودگاه رشت استفاده کرد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول