اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور یزد:

مانعی بر سر راه تصویب پژوهشکده نانوتکنولوژی در یزد نیست

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد با اشاره به اینکه قرار بود پژوهشکده نانوتکنولوژی در دانشگاه پیام نور یزد راه‌اندازی شود، گفت: مانعی بر سر راه تصویب این دانشکده نیست و مراحل آن به ترتیب طی می‌شود.

مانعی بر سر راه تصویب پژوهشکده نانوتکنولوژی در یزد نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عباس کلانتری پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: دانشگاه پیام نور به ویژه در استان یزد در زمینه نانوتکنولوژی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و تاکنون نیز چند همایش علمی در این زمینه برگزار شده است.

وی افزود: بر همین اساس از چندی پیش ایجاد پژوهشکده نانوتکنولوژی در دستور کار قرار گرفت و این پژوهشکده هم‌اکنون مراحل تصویب خود را در شورای گسترش می‌گذراند.

کلانتری با بیان اینکه هیچ مانعی بر سر راه تصویب این پژوهشکده نیست، عنوان کرد: این پژوهشکده که گروه‌ها و اساتید آن نیز مشخص شده‌اند، ظرف دو ماه آینده به تصویب می‌رسد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد پروژه‌های عمرانی این دانشگاه در سراسر استان یزد اظهار داشت: فاز اول ساختمان آموزشی زارچ تقریبا به پایان رسیده و هم‌اکنون از پیشرفت 99 درصدی برخوردار است و ظرف ماه‌های آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی عنوان کرد: ساختمان پیام نور مروست نیز شرایطی نظیر ساختمان آموزشی زارچ دارد و هم‌اکنون در آستانه بهره‌برداری است.

کلانتری خاطرنشان کرد: در شهرستان اردکان سلف سرویس به بهره‌برداری می‌رسد و تا ماه آینده نیز در طبس فاز اول ساختمان آموزشی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: دو مجتمع فرهنگی نیز در تفت و صدوق تا یک ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود ضمن اینکه در شهرستان‌های ابرکوه و طبس دو سوله ورزشی در ایام دهه فجر بهره‌برداری می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد خاطرنشان کرد: در مجموع جزو محدود دستگاه‌های استان یزد هستیم که بیش از 70 درصد مصوبات کل سفرهای استانی هیئت دولت به استان یزد را اجرایی کرده‌ایم و بسیاری از پروژه‌ها در حال افتتاح است و پروژه‌ای که کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد، نداریم.

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور استان یزد بر اساس بسیاری از شاخص‌ها در رتبه‌ برتر کشور قرار دارد، عنوان کرد: سرانه فضاهای آموزشی دانشگاه پیام نور در کل کشور به طور متوسط یک مترمربع است در حالی این سرانه در استان یزد چهار متر مربع به ازای هر دانشجوست.

وی یادآور شد: بر اساس میانگین کشوری، در دانشگاه‌های پیام نور به ازای هر 250 دانشجو یک استاد وجود دارد در حالی‌که در استان یزد به ازای هر 167 دانشجو یک استاد مشغول تدریس است.

کلانتری با بیان اینکه استان یزد به لحاظ رشته‌های کارشناسی ارشد نیز رتبه سوم کشور را داراست، عنوان کرد: تنها دانشگاه پیام نور استان یزد هستیم که واحد پردیس خواهران را راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: سال گذشته هزار و امسال هزار و 200 دانشجو در پردیس پیام نور یزد ثبت‌نام شده‌اند که این آمار با توجه به افت کلی جذب دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور، قابل توجه و نشان دهنده استقبال دانشجویان و خانواده‌های آنها به راه‌اندازی پردیس خواهران و تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌هاست.

کلانتری با بیان اینکه مجموعه پیام نور استان یزد نیز امسال با افت دانشجو مواجه بوده است، افزود: امسال 4 هزار ورودی جدید داشتیم که این میزان نسبت به سال گذشته بین 200 تا 300 دانشجو کاهش داشته است که البته میزان پیش‌بینی ما کاهش بیش از این آمار بود.

وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور استان یزد تنها مجری دوره دکترا به شمار می‌رود و هم‌اکنون دکترای فیزیک شیمی در مرکز اردکان راه‌اندازی شده و در صدد راه‌اندازی این رشته در واحدهای تفت و صدوق نیز هستیم.

کلانتری خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور استان یزد در مجموع 27 هزار دانشجو دارد که 70 درصد این دانشجویان را دختران و 30 درصد بقیه را پسران تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: البته آمار غیررسمی دانشجویان پیام نور استان یزد، 36 هزار نفر است که 27 هزار نفر از این تعداد فعال هستند و بقیه یا در مرخصی هستند و یا در مورد وضعیت تحصیل خود تعیین تکلیف نکرده‌اند.

کلانتری یادآور شد: این تعداد دانشجو در 12 واحد و مرکز رسمی پیام نور استان یزد مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول