اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد همدان:

ارتباط با صنعت پررنگ‌تر از گذشته خواهد شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: حمایت‌های ویژه‌ای را برای ارتباط بیشتر با صنعت برای اساتید خواهیم داشت.

ارتباط با صنعت پررنگ‌تر از گذشته خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اصغر تروهید صبح امروز در جمع مدیران گروه‌های آموزشی و هیئت علمی دانشگاه آزاد با بیان اینکه معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان مساعدت‌ها و همکاری‌های بسیار خوبی را با دانشگاه آزاد داشته است، اظهار داشت: ما نباید در دانشگاه صرفاً به آموزش‌های شفاهی پایبند باشیم بلکه باید به سمت و سوی دانشگاهی برویم که کارآفرینی به صورت عملی معنا پیدا کند.

وی گفت: در چند ساله اخیر و با آمدن رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌ها به سمت و سویی می‌روند که کارآفرینی و پروژه‌های عملیاتی ایجاد شده و امیدواریم با این تغییر و تحول تولیدات علمی به تجارت علمی‌سازی منجر شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان ادامه داد: در بیشتر دانشگاه‌های خارج و مطرح از علم به عنوان منابع مالی استفاده می‌شود که در کشور ما عکس آن انجام می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دفتر ارتباط با صنعت را در این دانشگاه به مدیریت ارتقا داده‌ایم و ساختار مشخصی را تعریف کرده‌ایم، گفت: اساتید باید با همت و تلاش‌های خود با این دفتر همکاری‌های مؤثری را داشته باشند تا بتوانیم نقش واقعی خود را در حوزه‌های مختلف و به خصوص صنعت نشان دهیم که در این صورت دانشگاهی پویا و فعال خواهیم داشت.

تروهید افزود: ما از همه لحاظ اساتید را برای ارتباط مؤثر و کاربردی با صنعت حمایت خواهیم کرد و از اساتید نیز خواستاریم که ارتباط با صنعت را دغدغه خود بدانند تا آورده خوبی را برای استان داشته باشیم.

وی ابراز داشت: ما آمادگی همکاری‌های مؤثر در همه زمینه‌ها و در رشته‌های مختلف را با معاونت صنایع کوچک داریم.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان نیز در این جلسه از همکاری‌های مؤثر برخی از دانشگاه‌های استان از جمله دانشگاه پیام نور، صنعتی همدان و بوعلی سینا تقدیر کرد و گفت: آمادگی‌های لازم را برای همکاری با دانشگاه آزاد همدان نیز داریم.

بهرام هاشمی ابراز داشت: در بحث‌های پژوهشی در چند ساله اخیر اقدامات بسیار خوبی انجام شده و آمادگی داریم که در همه حوزه‌ها و به خصوص آموزش، بازدید از خوشه‌های صنعتی سایر استان‌ها و استان همدان، فرهنگ‌سازی صنعتی، چاپ کتاب و بسیاری از برنامه‌های دیگر با دانشگاه آزاد همکاری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد صنایع استان جزو صنایع کوچک و متوسط هستند، ادامه داد: در استان همدان 42 خوشه صنعتی شناسایی و تعدادی نیز امکان‌سنجی و وارد برنامه‌های عملیاتی شده و برخی خوشه‌ها از جمله خوشه تولید قطعات لاستیکی رزن، سفال و سرامیک لالجین، مبل و منبت ملایر و ادوات کشاورزی نگارخاتون فامنین از خوشه‌های نمونه کشور هستند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در ادامه اظهار داشت: آمادگی داریم اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان را در حوزه‌های مختلف حمایت و مساعدت کنیم و در زمینه‌های پژوهشی و چاپ کتاب نیز همکاری مؤثری داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در کشور هشت شهرک فناوری وجود دارد که یک شهرک مربوط به استان همدان است، گفت: مرکز کسب و کار همدان در آینده نزدیک با 45 دپارتمان راه‌اندازی خواهد شد که آمادگی داریم در این زمینه نیز با دانشگاه آزاد همکاری مؤثری داشته و تعدادی از دپارتمان‌ها را نیز در اختیار دانشگاه آزاد قرار دهیم.

هاشمی اظهار داشت: تا به امروز 27 دوره آموزشی برای صنعتگران انجام شده که در این آموزش‌ها از اساتید مطرح کشور استفاده شده است.

وی ادامه داد: ما تنها اداره‌ای هستیم که برنامه‌های خود را عملیاتی و کاربردی انجام داده‌ایم و دو کتاب با موضوعات (شهرک فناوری و پیمانکاری فرعی) با همکاری دانشگاه بوعلی سینا به چاپ رسانده‌ایم.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در ادامه با بیان اینکه فرهنگ صنعتی نیز باید در صنعت فرهنگ‌سازی شود، گفت: این فرهنگ‌سازی صنعتی می‌تواند در توسعه اقتصادی استان تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی در پایان گفت: امکان‌سنجی واحدهای (آی.تی) نیز در آینده نزدیک عملی خواهد شد و به هر قراردادی که بتواند در توسعه بازار تأثیر داشته باشد 40 درصد یارانه از طرف شرکت شهرک‌ها پرداخت می‌شود و 60 درصد آن را نیز باید واحد صنعتی مربوطه پرداخت کند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول