اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

11 بازی رایانه‌ای در قم تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از امضای تفاهم‌نامه بین رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برای تولید 11 بازی رایانه‌ای با موضوع دینی در استان قم خبر داد.

11 بازی رایانه‌ای در قم تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سید رسول موسوی‌نژادیان اظهار کرد: با توجه به اهمیت تولید بازی‌های رایانه‌ای در کشور و به منظور جلوگیری از ورود آثار غیرمجاز و مخرب ذهن کودکان و نوجوانان، این اداره‌ کل از سال گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم و تأمین اعتبار برای تولید بازی‌های رایانه‌ای پاک به ویژه بازی‌هایی با محوریت موضوعات دینی و قرآنی را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: با تعامل و تنظیم تفاهم‌نامه با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مشارکت این نهاد تأثیرگذار برای همکاری و سرمایه‌گذاری در تولید بازی‌های رایانه‌ای در استان قم جلب شده است.

معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از تصویب ساخت 11 بازی رایانه‌ای خبر داد و گفت: با توجه به وجود ظرفیت فنی و محتوایی در استان قم تولید 11 بازی رایانه‌ای مورد تصویب قرار گرفت که این بازی‌ها در دست تولید هستند.

موسوی‌نژادیان عنوان کرد: این اقدام در بین ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کشور بی‌نظیر بوده و می‌تواند الگوی مناسبی برای تولید بازی‌های رایانه‌ای و خودکفایی کشور در این امر باشد.

وی ابراز کرد: استان قم با توجه به حضور شرکت‌های معتبر و توانمند می‌تواند حرف اول را در تولید بازی‌های رایانه‌ای و حتی انیمیشن بزند.

معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به توجه ویژه به تولید انیمیشن اظهار کرد: در سال جاری این اداره‌کل در موضوع تولید انیمیشن سرمایه‌گذاری مناسبی کرده است و در حال حاضر عقد تفاهم‌نامه برای این موضوع را در دستور کار دارد تا در نیمه دوم سال جاری، آغاز بهره‌برداری از آثار تولید شده را شاهد باشیم.

وی ابراز کرد: امیدواریم با مشارکت خوبی که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دیگر مراکز تولید محصولات پویانمایی با این اداره‌ کل دارند، به ‌زودی شاهد تحول جدی در این حوزه، هم در استان و هم در سطح ملی باشیم.

انتهای پیام/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول