اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال مالی 92

ساماندهی گلزار شهدای همدان به اتمام می‌رسد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار همدان گفت: تا پایان سال مالی 92 ساماندهی گلزار شهدای استان به اتمام می‌رسد.

ساماندهی گلزار شهدای همدان به اتمام می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو سامری ظهر امروز در نشست ساماندهی مزار شهدای همدان اظهار داشت: امسال 822 میلیون تومان اعتبار برای بازسازی گلزار شهدا در نظر گرفته شده که تا‌کنون بیش از 450 میلیون تومان آن اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ساماندهی گلزار شهدای استان از برنامه‌هایی است که تا پایان سال مالی 92 باید تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد، افزود: بازسازی مزار شهدای 191 روستا به صورت 100 درصد انجام شده است.

سامری ادامه داد: تاکنون 2 هزار و 600 مزار در استان ساماندهی شده است.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه نظارت فنی بر کار بازسازی گلزار شهدا اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: نظارت دقیق بر اعتبارات موجب اتمام به موقع ساماندهی گلزار شهدا می‌شود.

وی تعیین تکلیف المان شهدای گمنام میدان میشان را از مواردی دانست که باید طرح آن بازنگری شده و مورد پیگیری جدی قرار گیرد تا مشخص شود چرا این طرح نیمه‌تمام مانده است.

سامری گفت: گلزارهای شهدای روستایی که حداقل دارای سه مزار هستند باید با تأمین اعتبار توسط دهیاران انجام شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: استان همدان در بحث ساماندهی گلزار شهدا رتبه نخست کشور را دارد و تنها 15 درصد از ساماندهی گلزار شهدای استان باقی مانده که 95 درصد آن در بخش روستایی استان است.

احمد رستمی افزود: با اختصاص اعتبار و پیگیری معاون عمرانی استاندار امیدواریم ساماندهی 15 درصد باقیمانده گلزار شهدای استان به اتمام رسد.

وی تأکید کرد: با همت مسئولان ساماندهی صددرصد گلزار شهدا تا پایان سال 91 به اتمام می‌رسد.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار همدان نیز گفت: 2 هزار و 155 مزار شهری همدان به همراه 283 مزار روستایی به اتمام رسیده که 266 مزار توسط بنیاد مسکن، بسیج سازندگی و دهیاران انجام شده است.

محمدعلی محمدی افزود: هم‌اکنون ساماندهی 17 مزار در 9 روستا باقی مانده است که 79 میلیون تومان برای آن اختصاص داده شده و 15 میلیون تومان نیز برای ساماندهی گلزار شهدای پادگان امام حسین(ع) در نظر گرفته شده است.

این مسئول گفت: با توجه به اینکه نگهداری گلزار شهدای همدان توسط اوقاف انجام می‌شود، 20 میلیون تومان نیز به این امر اختصاص داده شده است.

وی در پایان گفت: در سال 89 اعتباری بالغ بر 268 میلیون تومان، سال 90 اعتباری بالغ بر 52 میلیون تومان و امسال نیز 44 میلیون تومان برای ساماندهی گلزار شهدای روستایی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول