اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان:

سرانه فیزیکی کتابخانه در لرستان 1,79 متر مربع برای هر 100 نفر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: در حال حاضر سرانه فیزیکی فضای مطالعه و کتابخانه در سطح استان لرستان برای هر 100 نفر 1,79 مترمربع است.

سرانه فیزیکی کتابخانه در لرستان 1,79 متر مربع برای هر 100 نفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، تیمور احمدوند صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کارگروه مطالعه مفید استان لرستان گفت:ساخت کتابخانه مرکزی خرم‌آباد از مطالبات جدی و به حق مردم است که با تسریع در روند بهره‌برداری از آن سرانه کتابخانه‌ای استان به نحو چشمگیری ارتقا می‌یابد.

وی افزود: سرانه فضای فیزیکی و مطالعاتی استان لرستان را تا چند سال پیش کمتر از یک مترمربع بوده که با نگاه مثبت و فرهنگی حاکم بر مدیریت اجرایی استان افزایش سالانه این سرانه را شاهد هستیم، به طوری که با ساخت کتابخانه مرکزی خرم‌آباد که از مطالبات جدی و به حق مردم است، سرانه کتابخانه‌ای استان به نحو چشمگیری ارتقاء می‌یابد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سرانه فیزیکی فضای مطالعه و کتابخانه در سطح استان لرستان برای هر 100 نفر 1,79 مترمربع است که البته با استاندارد کشور که هشت مترمربع است، بسیار فاصله داریم.

احمدوند: برای رفع این فاصله به همدلی و همکاری بیش از پیش مدیران استان به ویژه مسئولان فرهنگی نیاز داریم، به طوری که همین الان 9 پروژه نیمه کاره در دست ساخت داریم که اگر اعتبارات اختصاص یافته به موقع تخصیص داده شود، تا پایان سال هر 9 پروژه را تحویل جامعه کتابخوانان می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 56 کتابخانه عمومی در سطح استان لرستان در حال خدمات‌دهی هستند، گفت: از این تعداد 34 کتابخانه نهادی و 22 کتابخانه مشارکتی است که با توجه به تعداد اعضای این کتابخانه‌ها، به ازای هر 100 نفر در استان لرستان 1,3 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان افزود: در این راستا اجرای طرح‌هایی مانند ایستگاه کتابخوانی، ایجاد کتابخانه‌های سیار، ارائه مشوق‌های ویژه برای توسعه کتابخوانی از جمله فعالیت‌های در دست اجرا به منظور رشد شاخص‌های فرهنگی در حوزه مطالعه و کتابخوانی است.

وی اظهار داشت: در این زمینه همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه نهادهای متولی در حوزه مدیریت شهری و مباحث فرهنگی و اجتماعی از جمله شهرداری، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان نقش موثری در افزایش سرانه مطالعه و علاقه‌مندی بیشتر در میان اقشار برای استفاده از کتاب و کتابخوانی دارند.

انتهای پیام/ل۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول