اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خبر داد

رشد 13 درصدی تعداد کتابخانه‌های خوزستان نسبت به سال 90

خبرگزاری فارس: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان از رشد 13 درصدی تعداد کتابخانه‌های عمومی در استان خبرداد.

رشد 13 درصدی تعداد کتابخانه‌های خوزستان نسبت به سال 90

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز لفته منصوری ظهر امروز در نشست کارگروه نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، اظهار داشت:‌ سرانه جمعیت به ازای هر باب کتابخانه در سال 90، 32 هزار نفر بود که این رقم در سال جاری به 27هزار و 800 نفر رسید.

وی با اشاره به رشد 9درصدی استان در شاخص زیربنا،‌ افزود:‌ متراژ کتابخانه به ازای هر 100 نفر در گذشته 1.68 متر مربع بود که این رقم در سال جاری به 1.82 متر مربع افزایش یافته است.

منصوری سرانه دسترسی به کتاب به ازای هر 100 نفر خوزستانی در سال جاری را 38 جلد کتاب عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان رشد استان در میزان کتاب به نسبت سال گذشته را 17 درصد عنوان کرد و اضافه کرد: همچنین در شاخص تعداد عضو با 26 درصد رشد، به چهار نفر به ازای هر 100 نفر خوزستانی در سال جاری افزایش یافته است.

وی افزود: اعتبارات عمرانی خوبی در سال جاری به کتابخانه‌های عمومی تزریق شد که با رشد 48 درصدی نسبت به سال گذشته به 63م یلیارد و 350 میلیون ریال افزایش یافت که این امر نشان از توجه دولت و استاندار به نهاد کتابخانه‌های عمومی دارد.

منصوری اظهار داشت: این اداره کل در سال جاری 48 نفر استخدامی داشته و پرسنل کتابخانه‌های عمومی با 18 درصد رشد نسبت به سال گذشته به 322 نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اقدامات نهاد کتابخانه‌های عمومی در نیمه نخست امسال گفت: انعقاد تفاهم نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی استان جهت استفاده از ظرفیت این دستگاهها با هدف گسترش مطالعه مفید در استان، صدور مجوز هشت باب کتابخانه مشارکتی و پنج باب کتابخانه حق انتفاع جدید از جمله اقدامات این نهاد در استان بود.

منصوری همچنین از واگذاری ساختمان  و زمین برای ساخت کتابخانه در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: افزایش ساعات کاری کتابخانه ها به صورت دائمی یا فصلی از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای تقویت کتابخوانی در استان است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول