اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک بازه زمانی پنج‌ساله صورت می‌گیرد

استفاده هوشمندانه 100درصد مدارس کشور از ابزار‌های آموزشی

خبرگزاری فارس: رئیس گروه بررسی محتوای اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بر اساس طرح هوشمند‌سازی مدارس باید در یک بازه زمانی پنج ساله 100 درصد مدارس کشور استفاده هوشمندانه از ابزار‌های آموزشی داشته باشند.

استفاده هوشمندانه 100درصد مدارس کشور از ابزار‌های آموزشی

سعید معتمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه قرارگرفتن مدارس در مسیر هوشمند‌سازی از مدت‌ها پیش در استان اجرا شده است، اظهار کرد: امروز تب و تاب اجرای این طرح به میزان بسیاری افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه از سال‌های گذشته تاکنون مجموعه آموزش و پرورش استان در زمینه تجهیزات، به روز‌رسانی مدارس و تهیه محتوای آموزشی جدید فعالیت می‌کند، ادامه داد: طرح کتاب الکترونیک نیز از سال تحصیلی گذشته برای نخستین بار در استان اصفهان در کشور اجرا شد.

رئیس گروه بررسی محتوای اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه طرح کیف الکترونیک نیز در سال تحصیلی جدید برای نخستین بار در سطح کشور در استان اصفهان اجرا شده است، تصریح کرد: این طرح به عنوان ادامه طرح کتاب الکترونیک بوده و قرار گرفتن مدارس در مسیر هوشمند‌سازی به معنای بهره‌مندی هوشمندانه از فناوری‌های نوین در نظام تعلیم و تربیت است.

وی با تاکید بر اینکه هوشمند‌سازی مدارس واژه صحیحی نیست و براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید از بهره‌مندی هوشمندانه از فناوری‌های نوین در فرایند یاد‌گیری در نظام تعلیم و تربیت نام ببریم، اضافه کرد: استفاده از ابزار‌های الکترونیک و نوین در فرایند یاد‌گیری و یاد‌دهی به منظور به روز‌تر شدن آموزش دانش‌ها امری ضروری تلقی می‌شود.

معتمدی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید طرح کتاب الکترونیک با تغییر 70 درصدی و با هدف‌گذاری تعداد بیشتری از دانش‌آموزان در دوره ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در سطح استان اجرا می‌شود، تاکید کرد: این طرح در سال تحصیلی جدید با به‌روز‌سانی جامع‌تر این طرح در میان دانش‌آموزان و معلمان استان ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته حدود 150 هزار دانش‌آموز و معلم در سطح استان زیرپوشش این طرح قرار گرفتند، افزود: در سال تحصیلی گذشته این طرح تنها در میان دانش‌آموزان و معلمان دوره ابتدایی و راهنمایی اجرا شده است.

رئیس گروه بررسی محتوای اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال تحصیلی جدید طرح کتاب الکترونیک در میان دانش‌آموزان دوره متوسطه استان نیز اجرا می‌شود و بر اساس طرح هوشمند‌سازی مدارس باید در یک بازه زمانی پنج ساله 100 درصد مدارس کشور استفاده هوشمندانه از ابزار‌های آموزشی داشته باشند.

وی اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته نخستین سال اجرای این طرح بوده است که بر اساس این طرح هر ساله باید 20 درصد از مدارس زیرپوشش این طرح قرار بگیرند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول