اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 500 دانش‌آموز

جشنواره خانه ریاضیات کرمان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: چهارمین جشنواره خانه ریاضیات کرمان آبان ماه سال جاری با حضور 500 دانش‌آموز برگزار می‌شود.

جشنواره خانه ریاضیات کرمان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابوالفضل رفیع‌‌پور صبح امروز در حاشیه نشست هماهنگی جشنواره خانه ریاضیات کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهارمین جشنواره خانه ریاضیات کرمان آبان ماه سال جاری با حضور 500 دانش‌آموز مقطع دوم راهنمایی در دانشکده ریاضی و کامپیوتر دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: این جشنواره 18 آبان ماه با حضور 250 دانش‌آموز دختر و 25 آبان ماه با حضور 250 دانش‌آموز پسر برگزار می‌شود.

رفیع‌پور عنوان کرد: در این جشنواره کارگاه‌های حل مسئله، بازی و ریاضی، مدل‌سازی و کاربردها، منطق و کاربردها، اُریگامی، نرم‌افزارهای ریاضی، کاشی‌کاری و نمایشگاه‌های حاشیه‌ای نیز بر پا می‌شود. 

وی با اشاره به نامگذاری یکم تا دهم آبان ماه هر سال به نام دهه ریاضیات خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جشنواره ریاضیات، عمومیت بخشیدن به ریاضی در بین مردم است تا ظاهر خشن و غیر ملموس این درس را از بین برده و به آن جذابیت دهیم.

رفیع‌پور گفت: ریاضیات در همه ابعاد زندگی کاربرد دارد و همه مشاغل و سنی نیز می‌توانند با آن رابطه برقرار کنند و در زندگی روزمره خود ببینند.

وی اذعان داشت: هر گروه دختر و پسر جشنواره شامل 150 دانش‌آموز از شهر کرمان، 30 دانش‌آموز از روستاهای اطراف و حتی نقاط دور افتاده و 70 نفر کادر علمی و اجرایی است. 

مینا جمشیدی معاون پژوهشی خانه ریاضیات کرمان نیز با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه خانه ریاضیات کرمان در اسفند ماه سال جاری اظهار داشت: در این نمایشگاه کارهای پژوهشی اعضای خانه و کاربردهایی از ریاضی که در علوم و زندگی روزمره با آن در ارتباط هستیم به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون پژوهشی خانه ریاضیات کرمان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه برای عموم مردم و سن‌های مختلف به مدت یک هفته آماده می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول