اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان:

راز شکوفایی فیلم کودک و نوجوان تعامل است

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان گفت: حضور و تعامل نهادهای اجرایی در اصفهان می‌تواند در شکوفا شدن فیلم کودک و نوجوان موثر باشد.

راز شکوفایی فیلم کودک و نوجوان تعامل است

مرتضی سقائیان‌نژاد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه باید تعامل در توسعه فیلم کودک و نوجوان بین نهادهای اجرایی باشد، اظهار کرد: اگر نهادهای اجرایی همچون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری با یکدیگر در تعامل باشند، می‌توان امیدوار بود که در راه توسعه و ترویج فیلم کودک و نوجوان قدم برداشت.

وی تصریح کرد: کار فرهنگی در بخش کودک و نوجوان بسیار ظریف است و باید توجه داشته باشیم امروزه هر تکنولوژی که بخواهد نهادینه شود، آن تکنولوژی باید با مقوله فرهنگ ادغام شود تا بتواند در جامعه برای خود جایی پیدا کند، گزینه فیلم کودک و نوجوان امری است که در مقوله فرهنگ جای به خصوصی دارد و در عین حال تخصصی است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه فرهنگ اصیل ایرانی در فیلم کودک و نوجوان کمرنگ شده، افزود: یکی از معیارهای جشنواره کودک و نوجوان ادغام فرهنگ اصیل ایرانی در بخش فیلم کودک و نوجوان است که متأسفانه خانواده‌های اصیل ایرانی به خصوص اصفهانی به دلیل اینکه فرهنگ غربی در فیلم ایرانی وارد شده و بدآموزی‌هایی دارد، نمی‌گذارند که فرزندانشان در بخش فیلم‌سازی کودک وارد شوند.

وی تصریح کرد: اصفهان به دلیل اینکه دارای بعدهای فرهنگی و تاریخی است و در این بخش سرآمد است، می‌تواند نشاط را در بخش کودکان و خانواده‌ها فراهم کند و این محقق نمی‌شود جز اینکه هنر هفتم در دست ما باشد تا در این راستا فرهنگ‌سازی کنیم.

سقائیان‌نژاد در مورد داشتن روحیه نشاط در قشر کودک و نوجوان گفت: اصرار ما بر این است که شهر و شهروند سالم داشته باشیم و کودک ما که زیربنای این ساختار است اگر دارای روحیه با نشاط و سالم باشد، می‌تواند در این بسترسازی به ما کمک کند.

وی ادامه داد: ایجاد بستری مناسب برای ترویج فضای پرنشاط در شهر برای کودک و نوجوان از ملزوماتی است که باید همیشه مدنظر قرار داد و جهت تحقق این مقوله باید اعتبارات کار را نیز فراهم کرد.

به گفته شهردار اصفهان باورهایی که یک ایرانی اصیل در ساخت فیلم دارد، می‌تواند در مقابل جنگ نرم دشمن به مانند یک سپر دفاعی عمل کند به همین دلیل باور دارم که گذاشتن اعتبار مالی در راه بارور کردن فیلم کودک و نوجوان که ریشه در اسلام دارد باید مباح باشد.

وی افزود: حضور کودکان و نوجوانان را در امر فیلم‌سازی را از نیازهای این شهر دانست و گفت: اگر کودک و نوجوان ما در یک بستر مناسب وارد بحث فیلم‌سازی شوند می‌تواند در آینده نقش بزرگی را در این بخش ایفاء کند.

سقائیان‌نژاد یادآور شد: با استفاده از زبان کودک می‌توانیم فقه، شرع و اسلام را ترویج دهیم و همانند کاری که در حوزه علمیه در حال انجام است را می‌توان در قشر کودک انجام داد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول