اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

ابراز محبت به اهل بیت(ع) موجب تقرب به خدا است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید ابراز محبت به اهل بیت را موجب تقرب و نزدیکی به خدا دانست و گفت: ساخت ضریح زیبا و هنرمندانه امام حسین(ع) نشانه حب به اهل بیت(ع) است.

ابراز محبت به اهل بیت(ع) موجب تقرب به خدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید ظهر امروز در حاشیه بازدید از ضریح جدید اباعبدالله الحسین(ع) ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران ساخت این ضریح باشکوه اظهار داشت: صنعتگران چیره دستی که این اثر گران‌بها را آفریده‌اند در سند اعمالشان محبت به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) مطهرش را ثبت کرده‌اند.

این مرجع تقلید ایران را تنها کشور شیعه امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) دانست و گفت: باید هر چه در توان داریم در حفظ این کشور شیعی تلاش کنیم و در معرفی صحیح اهل بیت(ع) بکوشیم.

وی احترام به اهل بیت پیامبر(ص) و حفظ آثار آن‌ها را از وظایف اصلی محبین به آن حضرت ذکر کرد و با اشاره به شکوه و عظمت ضریح اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: این اثر زیبا و هنرمندانه نشانه حب به اهل بیت(ع) به ویژه حضرت سیدالشهدا است.

سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود آیه تطهیر را نشانه عصمت تطهیر اهل بیت دانست و با اشاره به مقام حسنین(ع) در پیشگاه الهی خاطر نشان کرد: مقام امام حسن(ع) و امام حسین(ع) به قدری بالا است که آمین ایشان موجب استجابت دعای پیامبر(ص) می‌شود.

وی محبت به اهل بیت(ع) را اجر رسالت عنوان کرد و با بیان اینکه ابراز محبت به اهل بیت(ع) موجب تقرب و نزدیکی به خدا است تصریح کرد: ما باید اصالت‌های خود را حفظ کنیم و دین اسلام را به جهانیان معرفی کنیم.

این مرجع تقلید بر حفظ آثار اسلامی تاکید کرد و گفت: بی‌خرد آن کسانی هستند که آثار دین را از بین می‌برند و دیگران را دچار شک و تردید می‌کنند.

وی با تاکید بر حفظ اصالت‌ها توسط مسلمانان یادآور شد: یکی از وظایف مسلمانان حفظ حب نبی(ص) و اهل بیت(ع) است.

سبحانی با اشاره به عشق و ارادت محبین اهل بیت به امام حسین(ع) اظهار کرد: این علاقه تا حدی است که علاوه بر حفظ اصالت‌ها حب پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) آن حضرت را ترویج می‌کنیم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول