اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور:

تا پایان دولت دهم تعداد کتابخانه‌های کشور به 3200 مورد می‌رسد

خبرگزاری فارس: دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: تا پایان دولت دهم تعداد کتابخانه‌های عمومی را به 3 هزار و 200 کتابخانه ارتقا می‌دهیم که انتظار داریم به این هدف دست یابیم.

تا پایان دولت دهم تعداد کتابخانه‌های کشور به 3200 مورد می‌رسد

منصور واعظی در حاشیه نشست با کتابداران اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: هرچند رسیدن به عدد 3 هزار و 200 کتابخانه در کشور کار سختی است اما به یقین به متراژ مورد نظر در سرانه کتابخانه‌ای دست خواهیم یافت.

دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور به تاریخچه تاسیس اولین کتابخانه در کنار دارالفنون اشاره کرد و گفت: از آن دوران تا سال 84 بیش از یک هزار و 600 کتابخانه در کشور تاسیس شد که همچنان این روند با قوت و قدرت در دولت نهم و دهم ادامه دارد.

این مسئول در خصوص متراژ کتابخانه‌ها و فضای کتابخانه‌ای نیز ابراز داشت: در ابتدای دولت نهم به ازای هر 100 ایرانی کمتر از یک متر مربع فضای کتابخانه‌ای داشتیم که این رقم در حال حاضر به 1.8 متر مربع رسیده است که سعی می‌کنیم تا پایان دولت دهم به دو متر مربع برسد.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت‌های نهاد کتابخانه‌ای از کتابخانه‌های مشارکتی اشاره کرد و افزود: تمام منابع مورد نیاز این کتابخانه‌ها را تامین می‌کنیم و مثل کتابخانه‌های نهاد هر هفته کتاب و مجلات جدید را به همراه نرم‌افزار‌ها در اختیار آنها قرار می‌دهیم، ولی مدیریت این مجموعه‌ها به عهده صاحب کتابخانه است.

این مسئول به وجود 120 کتابدار و 67 هزار و 700 جلد کتاب در کتابخانه‌های استان اردبیل اشاره کرد و گفت: گنجینه کتاب نویسندگان استان حرکت ابتکاری و ماندگار در تاریخ فرهنگ و هنر این استان است تا آثار نویسندگان معرفی شده و در معرض نمایش قرار گیرد.

دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور این اقدام را در راستای تشویق نویسندگان و خوانندگان جوان مثبت ارزیابی کرد و افزود: جمع‌آوری آثار 600 نویسنده در این مجموعه به اعتلای هویت فرهنگ و مدنیت این استان کمک می‌کند.

نرم‌افزار گنج جنگ راه‌اندازی شده است

دبیر شورای فرهنگ عمومی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: حوزه دفاع مقدس حوزه ارزشمندی است که خرید کتاب از این حوزه در اولویت برنامه‌های ماست.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم بهترین آثار دفاع مقدس را در کتابخانه‌ها جمع‌آ‌وری کرده و در اختیار علاقمندان قرار دهیم، افزود معتقدیم نویسندگان این حوزه در گردآوری کتاب‌هایی نظیر رمان، خاطره‌گویی و تدوین آثار برجای مانده باید از حمایت‌های جدی برخوردار شوند.

دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور تولید محتوا در این حوزه را ضروری توصیف کرد و افزود: در حد توان حامی نویسندگان و ناشران در این بخش هستیم و کتاب‌های آنان را نیز خریداری می‌کنیم.

این مسئول به راه‌اندازی نرم افزار گنج جنگ اشاره کرد و ابراز داشت: در این نرم افزار 72 واقعه مهم و شخصیت مهم در جنگ مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول در ادامه به اجرای طرح کتاب من در کتابخانه‌های عمومی کشور اشاره کرد و گفت: هر عضوی با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی می‌تواند کتاب مورد نیاز خود را در صورت نبود در فضای کتابخانه‌ای درخواست کند و ما طی دو هفته کتاب تقاضا شده را تامین می‌کنیم.

وی در پایان اظهار داشت بعد از تهیه کتاب، کتابداران موظف هستند به عضو مورد نظر اطلاع‌رسانی کرده و کتاب تهیه شده را به وی تحویل دهند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول