اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره انجمن سالمندان استان اصفهان:

2 هزار نفر سالمند عضو انجمن سالمندان اصفهان هستند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره انجمن سالمندان استان اصفهان گفت: 2 هزار نفر سالمند استان اصفهان عضو انجمن سالمندان(ثمن) مردم نهاد هستند.

2 هزار نفر سالمند عضو انجمن سالمندان اصفهان هستند

منوچهر افتخار در حاشیه برگزاری مراسم روز جهانی سالمندان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد فعالیت‌های این انجمن اظهار کرد: این انجمن تمامی بازنشستگان مرد از 60 سال به بالا و زنان 55 سال به بالا را پذیرش می‌کند.

وی با بیان اینکه هسته اصلی این انجمن در سال 85 تاسیس شد، افزود: این انجمن یک سازمان مردم‌نهاد است که به صورت خودجوش توسط چند نفر از بازنشستگان چندین سال پیش با کمک سازمان بهزیستی تشکیل شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن سالمندان استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر 2 هزار نفر از بازنشستگان استان اصفهان عضو این انجمن هستند که از حقوق‌بگیران بخش دولتی، خصوصی، آزاد گرفته تا زنان خانه‌دار عضو این انجمن هستند.

وی ادامه داد: این انجمن حق عضویت نمی‌گیرد و توسط افراد خیر و کمک‌های بهزیستی و خود اعضاء برای سالمندان برنامه‌های فرهنگی و تفریحی برگزار می‌کند.

افتخار گفت: این انجمن تاکنون برنامه‌های زیادی با محوریت حفظ سلامتی سالمندان و چگونگی مراقبت‌های بدن داشته است.

وی اضافه کرد: با کمک مدیرکل تربیت بدنی وقت اصفهان 9 مرکز ورزشی افتتاح و معاینه سالمندان در آن انجام گرفت.

رئیس هیئت مدیره انجمن سالمندان اسط زدئوتان اصفهان افزود: این انجمن فرصتی را فراهم می‌آورد در دوران سالمندی که دیگر حرمت موی سفید و ریش‌سفیدی وجود ندارد، سالمندان دور هم جمع شوند و با هم درد و دل کنند.

وی تصریح کرد: مشکل امروز سالمندان ما عدم توجه به آنها و گوشه‌نشینی و مطرح‌نبودن در جامعه است که این انجمن درصدد است زندگی شاد و سالم را به سالمندان برگرداند.

افتخار با بیان اینکه هنوز این انجمن یک ساختمان مخصوص به خود را برای مراجعه‌کنندگان و سالمندان عضو جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی ندارد، گفت: موافقت تاسیس یک خانه مهر را گرفته‌ایم.

رئیس هیئت مدیره انجمن سالمندان استان اصفهان افزود: امیدواریم خانه مهر با کمک دولتی 400 تا 600 میلیون تومان و نیز کمک خیران و سازمان بهزیستی ساخته شود.

وی گفت: این ساختمان برای رفع نیازهای سالمندان از جمله انواع کلاس‌ها، آموزش کارهای سنتی و حتی کافی‌شاپ، کتابخانه و مکانی برای برگزاری برنامه‌ها طراحی شده است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول