اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 21 تا 24 آبان

شهرکرد میزبان نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه بام ایران است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه و پوستر بام ایران همزمان با 21 تا 24 آبان ماه در شهرکرد خبر داد.

شهرکرد میزبان نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه بام ایران است

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین گنجی بعد از ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی جشنواره فیلم کوتاه بام ایران این استان، اظهار داشت: جشنواره فیلم کوتاه بام ایران در دو بخش فیلم کوتاه و پوستر با حضور استان‌های کردستان، لرستان، همدان، اصفهان، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، فارس و چهارمحال و بختیاری برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه فردا آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره است، افزود: تاکنون 160 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است که بیشتر آثار دریافتی در بخش فیلم کوتاه بوده است.

گنجی ادامه داد: این جشنواره با هدف طرح و تحلیل شاخص‌های قابل تامل در حیطه محتوا، شکل، معرفی و ارزیابی تولیدات یک ساله فیلم کوتاه به صورت منطقه‌ای برگزار می‎شود.

وی با اشاره به چگونگی اعلام فراخوان این جشنواره، تصریح کرد: فراخوان این جشنواره در دو مرحله اعلام شد تا فرصت و انگیزه برای فیلم‌سازان، کارگردانان، نویسندگان و هنرمندان وابسته و غیروابسته در زمینه تولید فیلم‌های مستند و داستانی فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین در این جشنواره مسابقه پوستر در دو قالب مستند و داستانی برگزار می‎شود.

گنجی از پخش آثار منتخب این جشنواره در سال‎های قبل خبر داد و گفت: در این جشنواره برگزیده آثار سال‌های قبل که از سوی وزارتخانه مجوز پخش گرفته‌اند نمایش داده می‎شوند.

وی با اشاره به موضوعات برگزاری این جشنواره، افزود: نماز و نیایش، فرهنگ ایثار و شهادت، تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و موضوع آزاد از جمله این موضوعات هستند.

گنجی خاطرنشان کرد: این جشنواره با پرداختن به رفتارهای مردم کشور به موضوع فرهنگ، سنن و آداب و رسوم مناطق می‌پردازد.

وی با بیان اینکه حداکثر زمان پخش برای فیلم مستند 30 دقیقه و برای فیلم‌های داستانی 20 دقیقه تعیین شده است، گفت: فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه می‌بایست از سال 1389 به بعد ساخته شده باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره تنها می‌توانند سه اثر به جشنواره ارسال کنند.

گنجی افزود: این جشنواره 21 تا 24 آبان ماه در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد برگزار می‎شود.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول