اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای سومین سال پیاپی

فراخوان جشنواره فیلم کوتاه حسنات اعلام شد

خبرگزاری فارس: دبیر سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات گفت: فراخوان سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در اصفهان اعلام شد.

فراخوان جشنواره فیلم کوتاه حسنات اعلام شد

زاون قوکاسیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با موضوعات اصلی احسان و نیکوکاری در سه بخش مسابقه ملی، تجربه نخست و بخش جنبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سومین دوره جشنواره فیلم کوتاه حسنات از 11 تا 14 اسفندماه سال جاری مقارن با هفته احسان و نیکوکاری در اصفهان برگزار می‌شود، تصریح کرد: متقاضیان شرکت در بخش مسابقه جشنواره تا 15 دی‌ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره در چهارباغ عباسی کوچه کازرونی کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات ارسال کنند.

دبیر سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات ادامه داد: این جشنواره که با اهداف معرفی زمینه‌های متنوع رفتار خیرخواهانه با بهره‌گیری از متون دینی و احیای ارزش‌های فراموش شده اخلاقی و رفتاری در راستای تحکیم مناسبات انسانی در جامعه و معرفی چهره‌های تأثیرگذار و شخصیت‌های برجسته جامعه در زمینه پرداخت به امور نوع‌دوستانه و خداپسندانه است.

وی که استفاده شایسته‌تر از هنر فیلم و سینما در اشاعه فرهنگ نیک‌اندیشی و خیرخواهی عمومی را از دیگر اهداف این جشنواره دانست، اضافه کرد: کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات اصفهان با همکاری موسسه مالی و اعتباری فردوسی به منظور ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری، گسترش همیاری، همدلی و خیراندیشی در جامعه، این جشنواره را برگزار می‌کند.   

قوکاسیان با اشاره به موضوعات سومین دوره جشنواره فیلم کوتاه حسنات افزود: در سومین فراخوان این جشنواره موضوعات خداوند، بخشش و آمرزش، انسان و گذشت، ارتباط، پیوند و دوستی در مناسبات انسانی، نیکی به پدر و مادر و صله‌رحم، گناه و مصداق شناسی آن، امید و ایمان در زندگی، رفتارهای کلامی و غیرکلامی و نمودهای عینی مربوط به آثار مثبت و منفی آن، حقوق متقابل اجتماعی و زمینه‌ها و موانع رعایت آن است.

وی ادامه داد: احترام به همنوع و اهتمام برای رفع مشکلات مردم، انسان و دیدگاه آن نسبت به دنیا، بایدها و نبایدهای رفتاری با الهام از متون دینی، آداب مناسب رفتاری با توجه به فرهنگ عمومی شهروندی، معرفی خیران و نیکوکاران کشور و تاریخچه شکل‌گیری و رشد مؤسسات خیریه تأثیرگذار در جامعه، نقش و تأثیرگذاری صندوق‌های قرض‌الحسنه در جامعه و آثار و برکات عملی آنها در زندگی مردم از موضوعات دیگر برای هنرمندانی است که در این جشنواره شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول