اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری کمبود تخت بیمارستان دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: با اینکه این استان نسبت به سال‌های گذشته از نظر بهداشت و تجهیزات پیشرفت کرده است، ولی هنوز با کمبود تخت در بیمارستان روبه‌رو هستیم.

چهارمحال و بختیاری کمبود تخت بیمارستان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رضا ایمانی، بعد از ظهر امروز در نخستین جشنواره آموزش و ارتقای سلامت در این استان اظهار داشت: متاسفانه با تمام تلاش‌های صورت گرفته هنوز نسبت به اهداف از پیش تعیین شده در حوزه آموزش بهداشت فاصله داریم.

وی افزود: در بعضی از قسمت‌ها هنوز دید سلامت‌محوری در همه جا حاکم نیست و سطحی انگاشته می‌شود در حالی که در تمامی کشورهای پیشرفته، سلامت را یک هدف در سطح مکان و در اولویت مطرح می‌کنند.

ایمانی، سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت را از امور مهم دولت دانست و گفت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده یک چهارم سرمایه‌گذاری در خصوص سلامت است در صورتی که سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت و سلامت بیش از هر بخشی بازدهی دارد.

وی، ارتقای سلامت و آموزش سلامت را از الزامات امروزه کشور برشمرد و افزود: امروزه سلامت باید منجر به تغییر رفتار شود، گاهی در فضاهای آموزشی مثل مدارس، سلامت را آموزش می‌دهیم ولی تغییر در رفتارشان مشاهده نمی‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، منشأ اغلب بیماری‌ها را ناشی شده از تغییر رفتار جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اعتیاد یک بیماری رفتاری است و یا بیماری‌هایی مانند ایدز ناشی از ارتکاب به یک رفتار غلط است و تا زمانی که رفتار پرخطر تغییر نکند، این معضلات اجتماعی و بیماری‌ها کاهش نخواهد داشت.

ایمانی با اشاره به اینکه تعداد تخت‌های ICU در استان اکنون به 60 تخت رسیده، افزود:  ما با اینکه نسبت به سال‌های گذشته از نظر بهداشت و تجهیزات پیشرفت کرده‌ایم ولی هنوز هم به دلیل رعایت نکردن بهداشت عمومی و فردی توسط هم‌شهری‌هایمان با کمبود تخت روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: در تمام بخش‌ها مانند تغذیه نیاز به آموزش داریم و تمام سعی خود را با کمک سازمان‌های دیگر باید برای ارتقای سلامت و فرهنگ سالم زیستن بکنیم.

گفتنی است در این جشنواره 500 طرح شرکت داده شده بود و به برگزیدگان جشنواره جوایزی اهدا شد و از پیشکسوتان عرصه بهداشت با حضور استاندار، رئیس دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و برخی از مقامات استانی تقدیر و قدردانی صورت گرفت.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول