اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی:

ایران به 100 کشور در جهان میوه صادر می‎کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی از صادرات میوه به 100 کشور مختلف در سطح جهان خبر داد.

ایران به 100 کشور در جهان میوه صادر می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمت‌الله پریچهر بعد از ظهر امروز در نخستین جشنواره ملی بادام در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: در حال حاضر ایران رتبه چهارم سطح زیرکشت بادام را در جهان به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از بین استان‌های کشور استان چهارمحال و بختیاری رتبه نخست کشوری را به لحاظ سطوح زیرکشت بادام و استان فارس نیز رتبه نخست تولید بادام را در اختیار دارند.

پریچهر ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری همچنین بیشترین سطح بیمه باغات بادام کشور را در اختیار دارد.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی تولید سالیانه میوه در کشور را 17 میلیون تن اعلام کرد و افزود: مرکبات با سطح تولید 4.5 میلیون تن بیشترین تولیدات باغی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: انگور با 3 میلیون تن، سیب با 3 میلیون و 400 هزار تن، هلو شلیل با 750 هزار تن بیشترین تولیدات میوه در کشور است.

پریچهر با اشاره به درآمد 2 میلیارد و 870 میلیون دلار صادرات میوه کشور در سال گذشته، گفت: ایران در تولید میوه رتبه نهم جهان و رتبه نخست خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

وی از صادرات میوه به 100 کشور دنیا خبر داد و گفت: عراق و امارات از جمله کشورهای واردکننده میوه از ایران هستند.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: 2 میلیون و 700 هزار هکتار باغ در کشور وجود دارد که برهمین اساس با توجه به این پتانسیل به جز میوه موز هیچ واردات میوه‌ای به کشور صورت نمی‌گیرد.

وی عدم ساماندهی توزیع تولیدات میوه در بازار را از جمله مشکلات فراروی این دفتر برشمرد و گفت: عدم وجود یک تشکل مناسب باغداران را رنج می‌دهد که در همین راستا مکاتبه‌ای با نماینده عالی یونیدو در ایران برای راه‌اندازی خوشه‌های تولید در مناطق مختلف بادام‌کاری کشور صورت خواهد گرفت.

نخستین همایش ملی بادام در استان چهارمحال و بختیاری امروز با حضور معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مدیرکل امور میوه‌های کشور، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، استاندار چهارمحال و بختیاری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول