اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 5 سال دیگر

بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی تسوج ممنوع است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از تمدید ممنوعیت توسعه بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی محدوده مطالعاتی شهرستان تسوج در این استان تا پنج سال دیگر خبر داد.

بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی تسوج ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، ارسلان هاشمی اعلام کرد: متأسفانه بر اساس نتایج مطالعات و بررسی‌های به عمل آمده، افت سطح آب‌های زیرزمینی و کسری حجم مخزن در محدوده شهرستان تسوج همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: لذا تمدید ممنوعیت بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی تسوج به منظور جلوگیری از افزایش افت سطح آب‌های زیرزمینی تا سال 1395 در محدوده یاد شده اتخاذ شده است.

مهندس هاشمی با بیان اینکه این ممنوعیت با ابلاغ وزارت نیرو بر اساس ماده 4 قانون توزیع عادلانه آب اعمال می‌شود، تاکید کرد: بر این اساس، حفر هرگونه چاه عمیق، نیمه‌عمیق و احداث قنات و یا هرگونه افزایش بهره‌برداری از منابع آّبی در این شهرستان ممنوع خواهد بود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی در عین حال یادآور شد: این دستورالعمل شامل موارد مندرج در آیین‌نامه اجرایی قانون الحاق یک ماده به قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد تعیین شده و ماده 57 قانون تنظیم مقررات مالی دولت مصوب 84 نیست.

به گفته وی این ممنوعیت اغلب حاشیه دریاچه ارومیه، دامنه‌های میشو و اراضی محدوده شهرستان تسوج را شامل می‌شود.

مهندس هاشمی با هشدار نسبت به هرگونه توسعه بهره‌برداری از منابع آبی در محدوده شهرستان تسوج، از بهره‌برداران شریف خواست تا نسبت به آگاهی از محدوده این ممنوعیت، موارد را از ادارات آب مناطق خود استعلام کنند.

ممنوعیت توسعه منابع آبی در شهرستان تسوج از سال 85 اعمال شده و با این دستورالعمل، تا سال 95 نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول