اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی استان یزد:

ورود هر گردشگر 16 شغل مستقیم ایجاد می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: ورود هر گردشگر به کشور و استان یزد 16 شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

ورود هر گردشگر 16 شغل مستقیم ایجاد می‌کند

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد یارمند پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به 28 سپتامبر، روز جهانی گردشگری اظهار داشت: با گذشت شش ماه از ایجاد کارگروه گردشگری، دفاع خوبی از گردشگری در استان یزد صورت گرفته است.

وی با اشاره به تأثیرگذاری فرهنگی گردشگران خارجی عنوان کرد: این رویکرد باید تغییر کند و به جای تأثیرگذاری فرهنگی گردشگران خارجی، فرهنگ و تمدن ایرانی باید بر آنها غالب شود.

یارمند با بیان اینکه با ورود هر گردشگر 16 شغل غیرمستقیم و یک شغل مستقیم در کشور ایجاد می‌شود، افزود: معرفی جاذبه‌های فرهنگی و زیرساختی توسط رسانه‌ها می‌تواند تأثیر بسیاری بر جذب گردشگران و معرفی میراث و فرهنگ کشور داشته باشد.

وی افزود: دولت می‌تواند این مسیر را هموار کند اما همیاری و همکاری مردم می‌تواند بیشتر به پیشبرد اهداف توسعه گردشگری کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: سالانه یک میلیارد گردشگر در جهان جابه‌جا می‌شوند و کشور ما به ویژه استان یزد نیز مقصد بسیاری از گردشگران خارجی است.

بهرام رضایی، یکی از منابع گردشگری که موجب جذب گردشگر می‌شود را جاذبه‌های زیست محیطی عنوان کرد و بیان داشت: دخل و تصرف و تخریب محیط زیست مساوی با از دست دادن گردشگران است.

وی با اشاره به تقویم هفته گردشگری اظهار داشت: با اجرای برنامه‌های این هفته می‌توان گامی بزرگ در راستای توسعه گردشگری برداشت.

رضایی با بیان اینکه صنعت گردشگری می‌تواند به لحاظ درآمدزایی برای کشور، جایگزین صنعت نفت شود، افزود: تحقق این امر نیازمند توجه به زیرساخت‌های گردشگری است.

وی عنوان کرد: یزد در زمینه گردشگری می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و بیش از آنچه که اکنون گردشگرپذیری دارد، به جذب گردشگران داخلی و خارجی بپردازد.

رضایی وضعیت استان یزد را به لحاظ بهره‌مندی از هتل‌ها و زیرساخت‌های اسکان، مطلوب ارزیابی کرد و افزود: طی سال‌های اخیر هر سال چندین هتل در یزد راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه یزد هم از لحاظ طبیعت و هم از لحاظ آثار تاریخی ساخته دست بشر، یکی از سه استان برتر کشور است، عنوان کرد: اما یزد به لحاظ آلایش‌های زیست محیطی کارخانجات و صنایع، تخریب‌های بسیاری دارد و این در حالی است که در استان یزد انرژی‌های پایدار و تجدید شونده نظیر آفتاب و باد داریم.

وی خواستار همراهی و همکاری همه‌جانبه مردم برای توسعه و ترویج گردشگری شد و افزود: فرهنگ گردشگری باعث می‌شود که دل‌ها و فرهنگ‌ها به هم نزدیک شده و باعث آرامش شود.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به پروژه‌های قابل بهره‌برداری در استان یزد به مناسبت هفته گردشگری اظهار داشت: فاز اول هتل نارنجستان طبس با 20 اتاق به بهره‌برداری رسید.

هما خورشیدی عنوان کرد: یک مجتمع گردشگری نیز در عقدا کلنگ‌زنی می‌شود که برای ساخت آن 1.5 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه پایان هفته جاری کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: این پروژه از مصوبات سفر دوم هیئت دولت به استان یزد است.

خورشیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امکانات گردشگری استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر در استان یزد 60 واحد اقامتیی، 48 دفتر خدمات مسافرتی و 26 واحد رستوران ییلاقی در یزد مشغول فعالیت هستند.

به گزارش فارس، در استان یزد بیش از 6500 جاذبه تاریخی و طبیعی وجود دارد که تاکنون بیش از 2 هزار مورد از این آثار در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند.

یزد دارای 11 شهرستان است که هر یک از شهرستان‌ها دارای جاذبه‌های تاریخی منحصر به فردی هستند.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول