اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

تمهیدات لازم برای فعال‌سازی صنایع تعطیل اتخاذ شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی غیرفعال شده‌اند که تمهیدات لازم برای فعالسازی آنها باید اتخاذ شود.

تمهیدات لازم برای فعال‌سازی صنایع تعطیل اتخاذ شود

عابد فتاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه، تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی که در طول سال‌های گذشته راه‌اندازی شده‌اند به صورت غیرفعال و تعطیل درآمده‌اند یا اینکه با کمترین ظرفیت کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: تعطیل‌شدن این واحدهای تولیدی به مشکل بیکاری جوانان دامن زده است از این رو انتظار می‌رود با به کارگرفتن راهکارهای مختلف از جمله تامین نقدینگی، پرداخت تسهیلات بانکی و اعطای تخفیف‌های مختلف برای احیای این کارخانه‌ها و کارگاه‌ها تلاش شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بیکاری یکی از مهمترین و جدی‌ترین مشکل‌های جوانان امروز ما است، ادامه داد: یکی از بزرگترین نقدهای نمایندگان مجلس بر دولتمردان بیکاری قشر تحصیلکرده و متخصص است به طوری که این موضوع بر ازدواج و سایر مسائل زندگی آنها نیز تاثیر گذاشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم کنترل قیمت دلار تاکید کرد و افزود: سیر صعودی نرخ دلار بر همه بخش‌های صنعتی، اقتصادی و تجاری تاثیر منفی گذاشته است بنابراین لازم است از طریق به کار گرفتن راهکارهای اصولی این بحران نیز مهار شود.

این نماینده مجلس برچیدن بروکراسی از نظام اداری کشور را خواستار شد و ادامه داد: یکی از مشکلات دیگری که فراروی مردم به ویژه صنعتگران قرار دارد سیستم پیچیده اداری است به طوری که برای راه‌اندازی یک مجموعه و اشتغالزایی برای جوانان باید از دالان‌ها و معبرهای پرپیچ و خم زیادی عبور کنند، حال آنکه با رفع تدریجی این معضل می‌توان تا حدود زیادی به رفع بیکاری جامعه کمک کرد.

عابد فتاحی کشورمان را در مسیر پیشرفت و تعالی دانست و اظهار داشت: با وجودی که مردم هم‌اکنون در بخش‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، اقتصادی و ... با چالش‌های اساسی روبه‌رو هستند ولی با این همه نباید به سیاه‌نمایی وضعیت کشور و مخدوش‌کردن چهره‌های نظام اقدام کرد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول