اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بردخون:

مسئولان به دنبال رضایت صاحبان قدرت و ثروت نباشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بردخون با بیان اینکه مسئولان باید در جهت رضایت مردم گام بردارند، گفت: مسئولان به دنبال جلب رضایت صاحبان ثروت و قدرت نباشند، بلکه قشر پایین جامعه رسیدگی و توجه کنند.

مسئولان به دنبال رضایت صاحبان قدرت و ثروت نباشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بردخون با سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: ایثار و احسان دو مقوله جدا هستند که خداوند همواره به انسان و دیگر موجودات احسان می‌کند و ایثار مخصوص بندگان خاص خداوند است مانند شهیدی که جانش را برای حفظ کشور و دفاع از ناموس مردم ایثار می‌کند.

رکنی‌حسینی گفت: برخی مردم برای مراسم عروسی میلیون‌ها تومان هزینه می‌کنند ولی عده‌ای برای مراجعه به پزشک پولی ندارند پس نیاز است که این فاصله طبقاتی در جامعه اسلامی کم شود.

وی به وظایف مسئولان در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: پرهیز از منت گذاشتن در انجام وظایف، مبالغه نکردن در گزارش عملکردها، پرهیز از وعده‌های بدون عمل، برخورد یکسان با مردم، استفاده از آبرویی که خداوند داده در جهت آبروداری برادر دینی از ضروریات وظایف مسئولان در جامعه است.

خطیب جمعه بردخون از جلسات مکرر و غیرضروری انتقاد کرد و گفت: متأسفانه در کشور رایج است که جلسات پی در پی و بی‌نتیجه تشکیل می‌شود و عملکردهایی گزارش می‌شود که چندان واقعیت ندارد پس باید در جهت رضایت مردم گام برداریم و به دنبال جلب رضایت صاحبان ثروت و قدرت نباشیم و به قشر پایین جامعه رسیدگی و توجه کنیم.

وی ادامه داد: نباید در مسئولیت فرقی بین مردم قائل شویم و به دوستان و خویشان خود توجه بیشتری کنیم هر چند در کشورمان عده‌ای برای دریافت وام مختصری سالها در انتظارند ولی افرادی که پشتوانه‌ای دارند در مدت کوتاهی به خواسته و وام زیادی دسترسی پیدا می‌کنند که مسئولان باید به فکر قشر ضعیف و جوان باشند تا مقدمات ازدواجشان فراهم شود و به رفاه نسبی برسند.

امام جمعه بردخون ضمن گلایه از وضعیت بازار سکه و ارز گفت: هنگامی که قشر پردرآمد برای خرید سکه و دلار مسابقه می‌دهند وضعیتی در جامعه ایجاد می‌شود که آرامش مردم سلب می‌شود و محرومان در فشار قرار می‌گیرند که امیدواریم تغییری در آن ایجاد شود و با ساماندهی بازار پول و سکه شرایط آرامی در جامعه حاکم شود.

وی با تبریک میلاد حضرت امام رضا(ع)گفت: کشور ما دارای افتخار بزرگی است و به دلیل وجود بارگاه ملکوتی آن حضرت در خاک ایران اسلامی برکات فراوانی نصیب ما شده است.

رکنی‌حسینی در بخش پایانی خطبه‌ها به حضور و سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: چند روز قبل از حضور رئیس جمهور در سازمان ملل تبلیغات مسموم رسانه‌های بیگانه آغاز شد و ‌تحلیل‌های مختلفی صورت گرفت ولی سخنرانی وی مانند سال‌های قبل دستاوردهای خوبی برای کشور داشت زیرا امروز در همه مجامع جهانی مقامات ایران اولین و اثرگذارترین حرف‌ها را به زبان می‌رانند و خبرنگاران از رئیس جمهور برای مصاحبه وقت می‌گیرند که این به دلیل رهبری ارزشمند و نشانه اقتدار کشور ماست.

 امام جمعه بردخون خاطر نشان کرد: شرافت، امنیت، آزادی و استقلال ما مدیون رهبری نظام است زیرا دولت‌ها سپری می‌شوند ولی دنیا برای رهبری حساب ویژه‌ای باز کرده چرا که ایشان رهبری بیش از یک میلیارد نفر را بر عهده دارند و در همه جهان عاشقان و دلباختگانی برای دیدار وی لحظه‌شماری می‌کنند پس قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول