اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان:

فرهنگ رضوی نیازمند توجه بیشتر مسئولان است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: فرهنگ رضوی نیازمند توجه بیشتری است و باید برای ترویج آن همواره تلاش کرد.

فرهنگ رضوی نیازمند توجه بیشتر مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی ظهر امروز در جمع شمار زیادی از مردم سمنان با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت امام رضا(ع) اظهار داشت: امام هشتم از جمله ائمه‌ای هستند که نوع خاصی از فرهنگ را بین مسلمانان و بخصوص مردم ایران ترویج کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در سال‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در راستای اشاعه سیره رضوی در کشورمان تلاش‌های بسیاری انجام شده است اما این کوشش‌ها باید در آینده علاوه بر اینکه ادامه می‌یابد، تقویت شود.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه استان سمنان در مسیر بین‌الحرمین قرار دارد و این افتخاری برای مردم و ساکنان این استان است که به زائران بارگاه رضوی خدمت می‌کنند، اضافه کرد: سالانه شمار زیادی از زائران امام هشتم و مسافران از استان سمنان عبور می‌کنند و ترویج فرهنگ رضوی در این استان باید جدی‌تر گرفته شود.

شاهچراغی بهره‌گیری از سیره و روش رفتاری امام رضا(ع) را نیز بسیار مهم دانست و گفت: همه مردم و مسئولان باید پیروی از سیره رفتاری و اعتقادی این امام معصوم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی همچنین با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، خواستار توجه بیشتر مردم و مسئولان امر به اجرایی شدن فرامین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درباره اقتصاد مقاومتی شد.

امام جمعه سمنان اظهار داشت: بررسی و نگرشی در سیره عملی و علمی امام رضا(ع) در آستانه ولادت آن امام معصوم امری واجب تلقی می‌شود و در این راستا باید به ویژه در خصوص اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر فرزانه انقلاب معیارهای موجود بررسی شده و در دسترس همگان قرار گیرد.

شاهچراغی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: باید با نگاهی به فرمایشات و توصیه‌های ائمه اطهار(ع) در فرصت‌های مناسب در زمینه ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی فرهنگ‌سازی کرد و آن را در جامعه رواج داد.

وی در ادامه بیداری اسلامی شکل گرفته در منطقه خاورمیانه و وقایع و تحولات سوریه را مورد خطاب قرار داد و گفت: امروز به یاری خداوند متعال و درایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، شاهد تحقق سخنان ارزشمند امام خمینی(ره) در مورد صدور انقلاب اسلامی در جهان به ویژه کشورهای منطقه هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان همچنین بیداری اسلامی را یکی از برکات وجودی امام خمینی(ره) دانست و خواستار مقاومت مسلمانان جهان برای تثبیت این آرمان‌های آزادی‌خواهانه در جهان شد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول