اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب:

شخصیت علمی رهبر معظم انقلاب تاکنون مهجور مانده است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت:. رهبر معظم انقلاب به شخصیت علمی بزرگان کشور بسیار آگاه هستند و زندگی ایشان با مطالعه کتاب می‌گذرد و وجه علمی ایشان تاکنون مهجور مانده است.

شخصیت علمی رهبر معظم انقلاب تاکنون مهجور مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله محمد محمدی گلپایگانی ساعتی پیش در مراسم رونمایی از 15 هزار جلد کتاب اهدایی به کتابخانه مرکزی گلپایگان با اشاره به ترویج کتب‌های انحرافی در زمان امام رضا(ع) اظهار کرد: امام هشتم با روش‌های مختلف از جمله مباحثه این شبهات را بر طرف می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب دانشمندی است که در تمام رشته‌های علمی اطلاعات دارد، تصریح کرد: ایشان بسیار آگاه به شخصیت علمی بزرگان کشور هستند و زندگی ایشان با مطالعه کتاب می‌گذرد، اما وجه علمی ایشان تاکنون مهجور مانده است.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: ایشان به تاریخ کشورهای دیگر نیز بسیار مسلط هستند و می‌توان گفت بعد علمی وجود ایشان بی‌نظیر است.

وی با اشاره به اهداء پنج جلد کتاب نفیس به خط علامه مجلسی و کتاب‌های متعلق به پنج قرن پیش به کتابخانه آستان قدس رضوی تاکید کرد: افرادی که کتاب‌های خطی و شاخصی در منزل دارند آن را برای استفاده عمومی و حفظ آن از مخاطرات زمانه به کتابخانه‌های استان اهداء کنند که این کار باقیات الصالحات محسوب شده و پیشنهاد رهبر معظم انقلاب به خود بنده بوده است.

به گزارش فارس آیت الله محمدی گلپایگانی امروز 15 هزار جلد از کتاب‌خانه شخصی خود به ارزش دو میلیارد ریال را به کتابخانه مرکزی گلپایگان اهداء کرد.

این کتابخانه هم اکنون سه هزار و 700 عضو دارد و دارای 12 هزار نسخه کتاب است که با اهدای مجموعه شخصی آیت الله گلپایگانی تعداد آنها به 27 هزار عدد می‌رسد.

لازم به ذکر است که این کتابخانه گنجایش 200 هزار نسخه کتاب را دارد و شامل بخش‌هایی مانند مخزن اصلی، مرجع، کودک و نوجوان، نشریات، نابینایان، کتابخانه دیجیتال، نسخ خطی مشاهیر، خدمات اینترنت، سالن اجتماعات، سالن کنفرانس و سالن مطالعه است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول