اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف پرداختن به زندگی شهید دل‌آذر

مستند «چهار مردان، گذر حاج حسین، کوچه حکیم» تولید شد

خبرگزاری فارس: مستند «چهار مردان، گذر حاج حسین، کوچه حکیم» با هدف پرداختن به زندگی مبارزاتی شهید جواد دل‌آذر در قم تولید شد.

مستند «چهار مردان، گذر حاج حسین، کوچه حکیم» تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، رضا کوچکی در حاشیه برگزاری نمایشگاه یاد یاران در قم با اشاره به چگونگی شکل‌گیری ایده فیلم مستند «چهار مردان، گذر حاج حسین، کوچه حکیم» اظهار کرد: گروه سازنده از ابتدا قصد داشت نگاهی نو و خلاقانه به زندگی شهید بزرگوار جواد دل‌آذر داشته باشد.

وی افزود: در تحقیقات اولیه برای ساخت این فیلم به این نتیجه رسیدیم که جواد دل‌آذر دارای دو مرحله زندگی یعنی مبارزات پیش از انقلاب و دوران جنگ بوده است.

کارگردان مستند شهید دل‌آذر خاطر نشان کرد: در قسمت نخست این فیلم خاطرات مربوط به زندگی پیش از انقلاب شهید از زبان یک ساواکی نقل می‌شود و در قسمت‌های بعدی زمانی که حضور جواد دل‌آذر در جنگ روایت خواهد شد از طریق دیده‌بان این روایت صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شهید دل‌آذر فعالیت‌های مبارزاتی خود را در پی توهین روزنامه اطلاعات آن زمان به امام خمینی(ره) آغاز کرد گفت: این شهید با هوشیاری و درایتی که داشت و با توجه به فعالیت اطلاعاتی رژیم در قم، خیابان چهارمردان را محل اصلی تظاهرات مردمی قرار داد.

کوچکی ادامه داد: پس از ورود امام خمینی(ره) به قم نیز جواد دل‌آذر به تهران رفته و بیش از 10 روز را در این شهر گذراند تا زمینه انقلاب را به همراه دیگر هم‌رزمان خود آماده کند.

کارگردان مستند شهید دل‌آذر با بیان اینکه ولایت‌پذیری این شهید در طول زندگی او دیده می‌شود گفت: شهید جواد دل‌آذر کاملاً گوش به فرمان امام راحل(ره) بود و تمام فعالیت‌های خود را بر اساس بیانات ایشان سازمان‌دهی می‌کرد.

وی اضافه کرد: شهید دل‌آذر در زمان حضور در کمیته انقلاب نیز گروه ضربت را برای حذف منافقان و بازمانده‌های ساواک در قم تشکیل داد.

کوچکی با اشاره به حضور شهید دل‌آذر در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل ابراز کرد: این شهید بزرگوار هوشیاری و تخصص خود را در امور عملیاتی به فرماندهان نشان داد به طوری که برخی از سرداران سپاه اطمینان کاملی به وی پیدا کردند و عقیده داشتند که نقشه‌های او در سازمان‌دهی نیروها موجب کم‌ترین تلفات می‌شود.

کارگردان مستند «چهار مردان، گذر حاج حسین، کوچه حکیم» افزود: پایان زندگی قهرمانانه شهید دل‌آذر در سال 64 و طی عملیات والفجر 8 رقم خورد و او مزد جانفشانی‌های خود را گرفت.

وی گفت: فیلم‌برداری و تدوین مستند شهید دل‌آذر به اتمام رسیده و به معاونت تربیت و آموزش فرهنگ پاسداری سپاه که سفارش‌دهنده اصلی کار بود تحویل داده شده است تا مقدمات پخش تلویزیونی آن فراهم شود.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول