اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی و اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی:

طلاب فرهیخته برای پاسخگویی به سؤالات شرعی در حرم رضوی جذب می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی و اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی از جذب طلاب فرهیخته و مستعد خواهر و برادر حوزه‌‌های علمیه برای پاسخگویی به سؤالات شرعی در حرم مطهر رضوی خبر داد.

طلاب فرهیخته برای پاسخگویی به سؤالات شرعی در حرم رضوی جذب می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از ستاد خبری جشن‌های میلاد رضوی، جواد هاشمی با بیان این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه حرم مطهر رضوی سالانه پذیرای میلیون‌ها مشتاق به فقه آل محمد (ص) و سیره و روش و منش آن حضرت است، این اداره با برنامه‌ریزی منسجم و بهره‌مندی از تمامی امکانات موجود، زمینه‌ رشد و بالندگی فکری زائران در این حرم شریف را فراهم کرده و نسبت به تبیین احکام و مسائل شرعی اهتمام داشته است.

هاشمی با اشاره به برنامه‌ پنج ساله مؤسسات فرهنگی آستان قدس رضوی مبنی بر کسب جایگاه برتر در رشد و تعمیق باورهای اعتقادی در پاسخگویی به نیازهای دینی، اخلاقی و فکری اسلام خاطرنشان کرد: اداره پاسخگویی به سؤالات دینی و اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی با جذب و تربیت نیروهای مستعد، زمینه گسترش و تنوع‌بخشی به فعالیت دفاتر پاسخگویی را فراهم کرده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آینده نزدیک، ضمن پاسخگویی حضوری در دفاتر و از طریق سامانه پاسخگویی تلفنی 2020، امکان پاسخگویی اینترنتی برای عموم فراهم می‌شود.

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی و اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی با بیان اینکه از میان روحانیان مستعد، خلاق و علاقه‌مند برای پاسخگویی به سؤالات شرعی حرم مطهر رضوی نیروهای مورد نیاز جذب می‌شود، تصریح کرد: افراد جذب شده در دفاتر پاسخگویی به سوالات شرعی و سامانه تلفنی، مرکز مشاوره دینی، حلقه‌های معرفت، دفاتر مشاوره اعتقادی و نشست‌های پرسش و پاسخ احکام مشغول به فعالیت می‌شوند.

وی در ارتباط با شرایط پذیرش افراد در دفاتر پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی گفت: علاوه بر معیارهای کلی، ارائه گواهی اتمام کفایة الاصول، داشتن حداقل 25 و حداکثر 45 سال سن، ملبس بودن به لباس مقدس روحانیت و قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه و موفقیت در دوره بدو خدمت، از جمله این شرایط است.

هاشمی در ارتباط با شرایط پذیرش برای بخش پاسخگویی اعتقادی ابراز داشت: دارابودن مدرک تحصیلی حداقل سه سال درس خارج یا دکتری در رشته‌های (الهیات و معارف اسلامی)، دارا بودن حداقل سه سال سابقه تدریس یا تبلیغ در مراکز معتبر برابر با آیین‌نامه موجود و داشتن قدرت بیان و توان مدیریت جلسات پرسش و پاسخ از شرایط پذیرش در این بخش است.

وی ادامه داد: طلاب سطح چهار حوزه (درس خارج)، مبلغان برتر، دارندگان مدرک مهارت‌های هفت‌گانه (ICDL) و افرادی که به زبان عربی، آذری، انگلیسی و اردو تسلط دارند، در اولویت هستند.

وی با اشاره به اینکه آزمون کتبی این پذیرش 14 مهرماه برگزار می‌شود، اذعان داشت: واجدان شرایط تا 31 شهریور ماه می‌توانند نسبت به ثبت‌ نام در در این آزمون اقدام کنند.

هاشمی، رساله توضیح المسائل 13 مرجع، پرسش و پاسخ دانشجویی شماره‌های هفت و 12 (نشر معارف)، بهداشت و سلامت روان در آینه علم و دین، نوشته دکتر علی‌ نقی فقیهی را به عنوان برخی از منابع این آزمون معرفی کرد.

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی و اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی گفت: با توجه به حضور گسترده زائران حرم مطهر رضوی در دهه کرامت، دفاتر پاسخگویی به سؤالات دینی واقع در اماکن متبرکه به‌صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به زائران است.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول