اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس اردبیل خبر داد

کاهش 3 درصدی جرایم در استان اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس استان اردبیل از کاهش 3 درصدی کل جرایم در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

کاهش 3 درصدی جرایم در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابراهیم کریمخانی صبح امروز در نشست با عوامل انتظامی استان اردبیل در آستانه هفته ناجا اظهار داشت:‌ استان اردبیل از نظر تدین، پاکی و دیانت جزو استان‌های امن محسوب می‌شود که ما در همین راستا کاهش جرایم و افزایش کشفیات جرم را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با باند‌های فساد در شش ماه اول سال جاری 17 باند فساد در اردبیل کشف و منهدم شده است، خاطرنشان کرد: این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل 55 درصد افزایش دارد.

وی با اعلام اینکه در بخش سرقت‌ها نیز 72 درصد سرقت‌های اردبیل منجر به کشف شده است، یادآور شد: ما در این حوزه نیز 7 درصد رشد کشف سرقت را شاهدیم.

رئیس پلیس استان اردبیل از وقوع 16 فقره قتل در نیمه اول سال جاری در استان خبر داد و گفت: علت 15 فقره از این قتل‌ها کشف شده که پنج مورد آن اختصاصاً مسائل اخلاقی منکراتی، پنج مورد اختلافات خانوادگی شبیه منکرات، سه مورد درگیری فردی و جمعی و دو مورد اختلافات شخصی بوده است.

کریمخانی توجه به اخلاقیات در استان اردبیل را بسیار مهم اعلام کرد و افزود: اردبیل از نظر تدین استان سرآمد کشور است که ما باید در بررسی علت این قتل‌ها کمی تامل به خرج دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول بیان داشت: این سئوال مطرح است که چرا در استانی که به دار‌الارشادی و تدین و عرفان و مذهبی بودن زبانزد است چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد.

رئیس پلیس استان اردبیل به کشف سلاح‌های جنگی و شکاری در استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: در بخش سلاح‌های جنگی 44 درصد افزایش کشف و در حوزه سلاح شکاری نیز 37 درصد افزایش را شاهد بودیم.

کریمخانی در بخش دیگری از سخنان خود فرارسیدن هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و از کارکنان این نیرو خواست همچنان اخلاص و فداکاری خود به نظام را حفظ کنند.

وی شعار امسال هفته ناجا را " سرمایه اجتماعی اساس اقتدار ماست " اعلام و تصریح کرد : مردم امروز سرمایه ما هستند و اگر شهری مقتدر می‌خواهند باید پلیس مقتدر نیز داشته باشند.

رئیس پلیس استان اردبیل ادامه داد: ‌مردمی که بخواهند جرایم و بزه کمتری را در محل سکونت خود شاهد باشند باید پلیس را همراهی کنند و این قشر را در راستای خدمت‌رسانی به مردم تقویت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کریمخانی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد با حمایت مردم پلیس قانونمند و مقتدری داشته باشیم تا در قبال آن کمترین تنش و جرمی را در استان شاهد نباشیم.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول