اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت یک فرمانده دوران مقدس از تلخ و شیرینی‌های جنگ

شهادت برای رزمندگان عطیه الهی بود / ‌ماجرای نوجوان 13 ساله‌ و دست خط رهبری

خبرگزاری فارس: مدیر حراست آستانه مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه شهادت برای رزمندگان عطیه الهی بود، تاکید کرد: همان طور که بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) فرمودند ملتی که شهادت دارد شکست ندارد.

شهادت برای رزمندگان عطیه الهی بود / ‌ماجرای نوجوان 13 ساله‌ و دست خط رهبری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد روحانی‌نژاد در مراسم گرامیداشت دهه کرامت که با حضور کارکنان آستانه مقدس حضرت معصومه(س) و خانواده‌های آنها در هتل کریمه اهل بیت(س) برگزار شد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک ایام مبارک دهه کرامت به بیان خاطراتی از هشت سال جنگ تحمیلی پرداخت و اظهار کرد: دفاع مقدس دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی بود.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی تنها خدا مددکار رزمندگان اسلام بود، ابراز داشت: ریشه ایستادگی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، بندگی حضرت حق و توسل به اهل بیت(ع) بود.

مدیر حراست آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی، مناجات‌خوانی و مسایل دینی و مذهبی در جبهه‌های حق علیه باطل در اوج خود قرار داشت، ‌یادآور شد: رزمندگان و پاسداران انقلاب اسلامی ارتباط عمیقی با خدا داشتند و اقامه نماز شب را جزو عبادات اصلی خود می‌دانستند.

وی با بیان اینکه هر کجا اعزام و اقدامی داشتیم با توسل به ائمه معصومین (ع) انجام می‌شد خاطر نشان کرد: هر چه ما افتخار داریم از دلبستگی و پیوستگی به معصومین(ع) است.

روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه رزمندگان قبل از اعزام به جبهه به زیارت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) می‌رفتند،‌ تصریح کرد: رزمندگان سرافراز ایران اسلامی در مشهد از ثامن‌ الحجج درخواست شهادت می‌کردند و به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام می‌شدند و در همان اعزام به درجه رفیع شهادت نائل می‌شدند.

وی با بیان اینکه شهادت برای رزمندگان عطیه الهی بود، تاکید کرد: همان طور که بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) فرمودند ملتی که شهادت دارد شکست ندارد.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس افزود: اگر در راستای نصرت الهی قدم برداریم یقیناً خدا به ما کمک خواهد کرد و پیروزی از آن ما خواهد بود.

وی با اشاره به نوجوانانی که با سنین پایین در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردند، اظهار کرد: با وجود اینکه نوجوانان زیر 15 سال اجازه اعزام به جنگ را نداشتند اما نوجوانان زیادی داشتیم که با روش‌های مختلف در جبهه‌ها و نبرد با دشمنان اسلام و ایران حاضر می‌شدند.

روحانی‌نژاد در ادامه به نحوه حضور یکی از نوجوانان 13 ساله اردبیلی به جبهه‌ها اشاره کرد و گفت: نوجوان شهید بالازاده، هر چه تلاش کرده بود که به جبهه اعزام شود با توجه به اینکه بسیج زیر 15 سال را اعزام نمی‌کرد تلاشش به نتیجه نرسیده بود.

وی افزود: این نوجوان به تهران و دفتر ریاست جمهوری می‌رود و خدمت مقام معظم رهبری که در آن زمان رئیس جمهور بود می‌رسد و خدمت ایشان عرض می‌کند مگر در تاریخ کربلا به عنوان روضه و تاریخ برای ما نگفتید که حضرت قاسم بن حسن 13 سال داشت و در میدان جنگ حاضر شد من هم 13 سال دارم و می‌خواهم با تأسی به ائمه معصومین به میدان جنگ و مبارزه حق علیه باطل بروم.

مدیر حراست آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) خاطر نشان کرد: پس از این سخنان، از مقام معظم رهبری دست خطی می‌گیرد و سپاه منطقه آذربایجان این نوجوان سرافراز را به جبهه اعزام می‌کند.

وی ادامه داد: این نوجوان در جبهه در کنار شهید باکری به ایفای نقش پرداخت تا عملیات بدر در جبهه حضور داشت و با شهید باکری به لقاءالله پیوست.

روحانی‌نژاد با بیان اینکه عشق به بندگی خدا و تأسی به ائمه اطهار در رزمندگان از دفاع مقدس جدا نیست اظهار کرد: عملیات‌های مختلف ما در هشت سال دفاع مقدس با یاد و نام ائمه انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس مملو از نشاط و شادی بود،‌ خاطر نشان کرد: رزمندگان سرافراز ایران اسلامی در اوج وضعیت سخت و سهمگین که در جبهه‌ها وجود داشت نشاط و شادی خود را داشتند.

این رزمنده هشت سال جنگ تحمیلی در ادامه به بیان خاطراتی از عملیات کربلای چهار، فاو و بدر پرداخت و اظهار کرد: باید هزینه استقلال را بپردازیم و هزینه استقلال ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان است.

وی با بیان اینکه پس از جنگ نیز دشمنان تحریم‌هایی علیه ایران اسلامی شروع کردند و هر روز بر دامنه این تحریم‌ها افزودند، یادآور شد: ‌اگر اکنون نیز مانند دوران دفاع مقدس با پایمردی ایستادگی کنیم به فضل خدا و عنایت الهی موفق و پیروز خواهیم شد.

روحانی‌ن‍ژاد ابراز داشت: ان‌شاءالله با ثبات قدم از مسیری که شهدا، ‌امام راحل و مقام معظم رهبری برای ما فراهم کردند پاسداری و حراست کنیم.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول