اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

استرس از علائم گفت‌وگوی طولانی با تلفن است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اضطراب و استرس از علائم گفت‌وگوی طولانی با تلفن است.

استرس از علائم گفت‌وگوی طولانی با تلفن است

سعید سهیلی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: استفاده طولانی مدت از تکنولوژی مثل تلویزیون، رادیو و غیره و از جمله تلفن ثابت خستگی فکر و روح می‌آورد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خستگی حاصل از گفت‌وگو با تلفن در طولانی مدت سبب افسردگی در افراد می‌شود را امر اثبات نشده‌ای اعلام کرد و افزود: در تحقیقات مختلفی که به صورت پراکنده در سطح دنیا انجام گرفته، استفاده طولانی مدت از تلفن همراه را به دلیل وجود امواج الکترومغناطیسی برای سلامتی جسم و روح مضر دانسته اما این در حالی است که در هیچ کتب پزشکی و مرجع علمی به صورت اثبات شده‌ای با قاطعیت گفت‌وگو با موبایل در مدت زمان طولانی را عامل بیماری ندانسته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه اضطراب و استرس از علائم گفت‌وگوی طولانی با تلفن است، تصریح کرد: مطالبی که در ارتباط با مضرات تلفن همراه بر سلامتی جسم و روح است، تنها در حد یک تئوری و فرضیه محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در برخی از فرضیات مطرح شده، آورده که گفت‌وگوی طولانی مدت با موبایل سبب آسیب به گوش، چشم و مغز می‌شود و احتمال آسیب به تومورهای داخل گوش هم داده‌اند که تاکنون هیچ کدام از مسائل اثبات نشده است.

* گوش‌درد علامتی از اختلالات سرو گردن یا فک و دهان است

سهیلی‌پور تاکید کرد: در حال حاضر نزدیک به 60 تا 70 دلیل در کتب پزشکی برای گوش درد مطرح شده که ممکن است تمام اختلالات، ضایعات و تومورهای مربوط به سر، گردن، فک و دهان به صورت گوش‌درد نشان داده می‌شود.

وی میزان بروز گوش درد خارجی را در افرادی که در آب و هوای گرم، مرطوب و شرجی زندگی می‌کنند را زیاد اعلام کرد و گفت: گوش درد در اطفال بیشتر در فصل سرد سال است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه گوش پس از استحمام به هیچ عنوان نیازی به گوش پاک کن ندارد و استفاده از آن عادت اشتباهی است که بین عامه مردم جا افتاده است، اظهار کرد: گوش احتیاجی به تمیز کردن ندارد و به خودی خود محتویات داخل آن پاک و خشک می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول