اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماه نخست سال جاری صورت گرفت

انجام 57 هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان زنجان

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در شش ماه نخست سال جاری 57 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان زنجان صورت گرفته است.

انجام 57 هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، طیبه نیک‌‎مرد ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 99 درصد از واحدهای صنفی استان زنجان بارکد شبنم را بر روی کالاهای خود نصب کرده‎اند.

وی با اشاره به اینکه طرح شبنم علاوه‎ بر ایجاد اطمینان در زمینه اصالت کالا در خریداران و مصرف‌‌کنندگان سبب شناسایی کالای ‌قاچاق نیز می‎شود، خاطر نشان کرد: این طرح، ضریب نفوذ کنترل و بازرسی بر کالای قاچاق را در استان زنجان افزایش می‎دهد.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه اجرای طرح شبنم در استان زنجان از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است، اضافه کرد: مرحله دوم این طرح نیز از مهرماه آغاز و دریافت برچسب کد شبنم به مدت دو ماه تمدید شده است.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست اجرای طرح شبنم پنج گروه از کالاهای وارداتی مشمول این طرح شده است، تصریح کرد: نصب بارکد شبنم بر روی کالاهایی چون لوازم خانگی، تلفن همراه، رایانه و ملحقات آن، برخی از تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی ضروری است.

نیک‌‎مرد با بیان اینکه در حال حاضر واحدهای صنفی که کالای وارداتی توزیع می‎کنند برای دریافت کد شبنم باید به اتحادیه‎های مربوطه مراجعه کنند، ادامه داد: خریداران کالاها نباید هیچ‌گونه هزینه اضافی بابت کد شبنم به واحدهای صنفی بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه اجرای طرح شبنم در استان زنجان حدود 100 مورد بازرسی توسط واحد نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صورت گرفته است، یادآور شد: شش فقره پرونده تخلف در زمینه گوشی‌های همراه تشکیل شده است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه ارزش ریالی پرونده‎های تشکیل شده در زمینه طرح شبنم 45 میلیون و 990 هزار ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در مجموع 65 هزار و 176 بارکد طرح شبنم بر روی کالاها الصاق شده است.

وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در قالب طرح بازگشایی مدارس بر روی کالاهایی از قبیل کیف و کفش و لوازم‌التحریر نظارت دارد، اضافه کرد: علاوه‎بر حضور بازرسان، ناظران افتخاری و ویژه سازمان نیز به صورت نامحسوس بر این امر نظارت دارند.

نیک‎مرد با اشاره به اینکه 300 ناظر افتخاری و 24 بازرس رسمی با واحد نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همکاری دارند، تصریح کرد: گزارشات دریافتی از بازرسان و ناظران به سرعت رسیدگی می‎شود.

وی تعداد شکایات دریافتی در زمینه طرح بازگشایی مدارس را از طریق تلفن 114 مورد اعلام کرد و افزود: تعداد شکایات و گزارشات حضوری 14 مورد و کتبی نیز هشت مورد بوده است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه از مجموع شکایات رسیده به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان 37 فقره از شکایات به عنوان تخلف شناخته شده است، ادامه داد: 66 فقره از گزارشات غیر متخلف بوده که مابقی نیز در دست بررسی است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر شکایات دریافتی در طرح بازگشایی مدارس در زمینه لوازم‎التحریر و کیف و کفش بوده است، خاطر نشان کرد: اگر واحد صنفی متخلف به تخلفات خود ادامه دهد، پلمب می‎شود.

نیک‎مرد با بیان اینکه در مجموع 4 هزار و 787 مورد بازرسی در زمینه طرح بازگشایی مدارس در استان زنجان صورت گرفته است، تصریح کرد: میزان تخلفات کشف شده بر اساس این بازرسی‎ها 252 مورد اعلام شده است.

وی تعداد پرونده‎های تشکیل شده بر اساس بازرسی‎های صورت گرفته در طرح بازگشایی مدارس را در استان زنجان 152 فقره دانست و افزود: ارزش ریالی این پرونده‎ها 464 میلیون ریال برآورد شده است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تعداد شکایات دریافتی در شش ماه نخست سال جاری را یک هزار و 601 مورد برشمرد و ادامه داد: 470 فقره پرونده تخلف توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در شش ماه نخست سال جاری تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاری 57 هزار و هفت مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان زنجان صورت گرفته است که به دنبال آن یک هزار و 535 فقره پرونده تخلف تشکیل شده است.

نیک‎مرد، ارزش ریالی پرونده‎های تشکیل شده در شش ماه نخست سال جاری را 13 میلیارد و 864 میلیون و 488 هزار و 40 ریال دانست.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول