اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای اجرای طرح شبنم تاکنون

3 هزار و 886 بازرسی در همدان انجام شده است

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای اجرای طرح شبنم تاکنون 3 هزار و 886 بازرسی در همدان انجام شده که تشکیل 200 پرونده تخلف را موجب شده است.

3 هزار و 886 بازرسی در همدان انجام شده است

علیرضا شجاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان یکی از اقدامات مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان را مبارزه با قاچاق کالا دانست و اظهار داشت: در راستای اقدامات کمیته پیشگیری و ساماندهی اقتصادی کالای قاچاق، در شش ماه نخست امسال چهار جلسه و 14 جلسه فرعی برگزار شد که ثمره آن 14 مصوبه بوده است.

وی ادامه داد: عمده این مصوبات در راستای اجرای طرح شبنم به منظور ایجاد و بهره‌برداری از سامانه رهگیری کالاهای وارداتی بوده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: در این طرح روی کالاها یک بارکد دوبعدی نصب می‌شود که بیش از 7 هزار شاخص اطلاعاتی آن کالا را در خود دارد.

به گفته وی، خریداران می‌توانند با عکس‌برداری از آن و ارسال آن به مرکز مشخص شده از اصالت کالای مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

شجاعی ابراز داشت: طبق روند اجرای این برنامه از بیستم خردادماه امسال کالاهای فاقد برچسب شبنم در بخش‌های لوازم خانگی، گوشی تلفن همراه، انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی، انواع اسباب‌بازی، رایانه و ملحقات آن، انواع مکمل‌های غذایی و دارویی به عنوان کالای قاچاق تلقی شده و بازرسان سازمان به برخورد با متخلف و جمع‌آوری کالا اقدام می‌کنند.

وی افزود: در راستای اجرای طرح شبنم در شش ماه نخست امسال 5 هزار نفرساعت آموزش به اتحادیه‌ها، مجامع امور صنفی و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت داده شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ابراز داشت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 3 هزار و 886 بازرسی از واحدهای ذیربط انجام شده و نزدیک به 200 پرونده تخلف تشکیل شده که ارزش ریالی این پرونده‌ها یک‌میلیارد و 632 میلیون ریال بوده است.

وی گفت: در همین راستا اقدامات مهم دیگری شامل هماهنگی با تعزیرات حکومتی در اجرای طرح، هماهنگی با نمایندگی شرکت راهور برای اجرای طرح و صدور بارکد شبنم، تشکیل همایش‌های توجیهی برای اعضای اصناف مختلف اجرا شده است.

شجاعی در پایان سخنانش ابراز داشت: اجرای این طرح مشکلاتی دارد که عدم وجود نیروهای کافی برای بازرسی در سطح عرضه، عدم وجود امکانات اجرای طرح، عدم اختصاص اعتبار لازم از سوی شورای اصناف از جمله این مشکلات محسوب می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول