اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دوران دفاع مقدس:

اخلاص رمز پیروزی در دفاع مقدس بود/ فشنگ را هم جیره‏بندی می‏کردیم

خبرگزاری فارس: مشاور شهردار تهران و فرمانده سال‏های دفاع مقدس، اخلاص را رمز پیروزی ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس خواند.

اخلاص رمز پیروزی در دفاع مقدس بود/ فشنگ را هم جیره‏بندی می‏کردیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران علی‏اصغر خانی صبح امروز در جمع اعضای کاروان زائران پیاده در حال تشرف به کربلای معلی از استان گلستان اظهار داشت: این اقدام مردم گلستان و تعدادی از مردم شاهرود امری ارزشمند است.

وی خطاب به حاضران ادامه داد: به شما توصیه می‏کنم که در مسیر حرکت به سوی کربلای معلی و پس از رسیدن به آن اماکن نورانی، شهدا، رهبر معظم انقلاب، رزمندگان و ایثارگران را از دعای خیر خود محروم نکنید.

خانی اضافه کرد: این حرکت شما و سفر پیاده به سوی عتبات عالیات مرا به یاد خاطرات هشت سال دفاع مقدس می‏اندازد.

سردار سال‏های جنگ افزود: در عملیات «بدر» نیروهای ما باید 13 کیلومتر در داخل آب حرکت می‏کردند تا پس از این مرحله با دشمن درگیر شوند.

وی ادامه داد: شب عملیات عنوان شد که هیچ ‏یک از رزمندگان امیدی به بازگشت نداشته باشند و اگر کسی قصد ماندن دارد، بماند.

خانی اضافه کرد: در گردان‏هایی که آن عملیات به آنها محول شده بود، از پیرمرد 60 ساله تا نوجوان 15 ساله حضور داشتند؛ اما آن شب حتی یک نفر نیز شکی به دل راه نداد و ابراز ترس نکرد.

این رزمنده جنگ افزود: در آن روزها و شب‏های پرحماسه هشت سال دفاع مقدس تن متبرک شهدا قطعه قطعه شد تا امروز شاهد راهی باز به سوی کربلای معلی باشیم.

خانی اضافه کرد: از این رو، باید در ابتدای ورود به حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) برای شهدا، امام راحل (ره) و سلامتی رهبر معظم انقلاب دعا کنید.

مشاور شهردار تهران با اشاره به پیشرفت‏های ایران اسلامی در سه دهه اخیر یادآور شد: زمانی رزمندگان اسلام در جبهه‏های حق علیه باطل به دلیل کمبود ادوات نظامی با جیره‏بندی فشنگ به عنوان ابتدایی‏ترین وسیله جنگی مواجه بودند.

وی ادامه داد: اما امروز کشور عزیزمان به صورت بومی تولید انبوه انواع تسلیحات دفاعی را در دستور کار دارد.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول