اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

صهیونیست ها در منابع اطلاعاتی پدرم نفوذ کرده اند

خبرگزاری فارس: محمد منتظری امروز در مورد بیانیه اخیرآیت الله منتظری گفت : پدرم هر چند یک شخص انقلابی است ولی معصوم نیست .و با نفوذ نامحسوس جاسوسان صهیونیستی ممکن است حتی از دهان نابغه ترین رهبران حرف هایی زده شود که در حقیقت منظور آنان نبوده است .

صهیونیست ها در منابع اطلاعاتی پدرم نفوذ کرده اند

رخدادهای 5 مهر 1358

رهبر انقلاب امروز در دیدار با روحانیون شرق تهران به شدت از جبهه ملی انتقاد کردند . امام خمینی در این دیدار با اشاره به جزوه ای که اخیرا جبهه ملی منتشر کرده است خطاب به آنان تاکید کردند : شما اشخاصی بودید که یا طرفدار رژیم بودید ـ و با صراحت به من بعض سران شما می‎گفتند که رژیم باشد ـ و یا اگر طرفدار هم نبودید، جرأت یک کلمه گفتن نمی‎کردید، جرأت اینکه قلم بردارید و یک مقاله بنویسید، یک سطر بنویسید، نداشتید. شما را رژیم سابق مدفون کرده بوده؛ و روحانیون شما را از زیر خاک بیرون آوردند.

خبر دیگر آنکه امروز تعدادی از حامیان دولت موقت مانع سخنرانی محمد منتظری در شیراز شدند . این عده با قطع بلند گو باعث ناتمام ماندن سخنرانی محمد منتظری شده و بعد از خروج وی از محل سخنرانی تلاش داشتند وی را دستگیر کنند .

محمد منتظری امروز در مصاحبه با روزنامه اطلاعات با اشاره به این که پدرم [آیت الله منتظری] یک فرد انقلابی است گفت : با این وجود او را معصوم نمی دانم ، یکی از ترفندهای سیستم های جاسوسی این است که در منابع اطلاعاتی رهبران انقلاب نفوذ کنند .

روزنامه الشعب چاپ لبنان امروز با انتشار تحلیلی نوشت : آمریکا با استفاده از بی ثباتی اوضاع ایران تلاش می کند دولت کنونی این کشور را سرنگون سازد و دوباره رژیم هوادار آمریکا را روی کار آورد .

در حالی که بعد از ورود رهبر انقلاب به موضوع کردستان و دستور تاریخی ایشان مبنی بر بسیج عمومی برای سرکوب اشرار در کردستان اوضاع این منطقه رو به آرامی می رود حزب توده با انتشار بیانیه ای خواستار مذاکره نظام با حزب منحله دموکرات شد . حزب توده در این بیانیه از هر دو طرف درگیر [نظام اسلامی و اشرار کردستان] خواسته است بلافاصله درگیری را خاتمه داده و برای یافتن یک راه حل سیاسی با هم مذاکره کنند .

خبر دیگر آنکه امروز حسنی مبارک جمهوری اسلامی را تهدید کرد برای مقابله با ایران نیروی نظامی به بحرین اعزام خواهد کرد ، معاون رئیس جمهور مصر همچنین با طرح پادشاه عمان برای امنیت تنگه هرمز با حضور کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس و نیز کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس موافقت کرد .

انتقاد شدید امام خمینی از جبهه ملی

رهبر انقلاب امروز در دیدار با جمعی از روحانیون شرق تهران به شدت از جبهه ملی انتقاد کرده و فرمودند اگر روحانیون نبودند رژیم طاغوت شما را دفن کرده بود. 

اهم بیانات امام خمینی در این دیدار عبارت است از :

اخیرا جزوه ای منتشر کرده اند ...

1- من خوف این را دارم که آنهایی که می‎خواهند با ما مناقشه کنند ـ و اگر دیده باشید، مناقشه می‎کنند. و اخیراً هم جزوه نوشته‎اند راجع به این ـ یک وقت خدای نخواسته از طرف ما هم بهانه‎ای دست آنها داده بشود، حالا که بهانه ندارند می‎گویند که روحانیون استبداد می‎کنند! روحانیون می‎خواهند فرصت‎طلبی بکنند؛ روحانیون می‎خواهند قبضه بکنند همه چیز حکومت را؛ روحانیون انحصارطلب هستند؛ قشر مذهبی انحصارطلب است! و این حرفهای نامربوطی که هرکس توی خانه‎ای می‎نشیند و می‎نویسد، بدون اینکه نظر کند که روحانیون تا حالا چه کرده‎اند، و حالا در چه حالی هستند.

روحانیون بودند که شما را از زاویه ها بیرون کشیدند / روحانیون شما را از زیر خاک بیرون آوردند

2- اینها غافل از این هستند که این روحانیون بودند که شما را از این زاویه‎ها بیرون کشیدند؛ و الاّ شما مدفون بودید. شما اشخاصی بودید که یا طرفدار رژیم بودید ـ و با صراحت به من بعض سران شما می‎گفتند که رژیم باشد ـ و یا اگر طرفدار هم نبودید، جرأت یک کلمه گفتن نمی‎کردید، جرأت اینکه قلم بردارید و یک مقاله بنویسید، یک سطر بنویسید، نداشتید. شما را رژیم سابق مدفون کرده بوده؛ و روحانیون شما را از زیر خاک بیرون آوردند.

تو کی هستی که می گویی ملت ما !

3- شما به جای اینکه از اینها تشکر کنید، از شما هم اجر و مزدی هیچ وقت نخواستند و مَنْصَبی و اداره‎ای اینها نمی‎خواهند، عوض اینکه قدردانی کنید از اینها، می‎گویید که، اظهار تأسف که، مبادا یک وقت جوری بشود که ملت ما کذا! آخر تو کی هستی که «ملتِ تو»؟ ملت به تو چه کار دارد!

همه توان خودتان را جمع کردید یک درصد نشدید

4- ملت آنی است که به جمهوری اسلامی نود و هشت و نیم، قریب نود و نه، به جمهوری اسلامی رأی داد، که شما می‎گفتید اسلامش نه. همین شماهایی که حالا این حرفها را می‎زنید آن وقت هم می‎زدید. شمای «اسلام نه» ها همه قوایتان را روی هم گذاشتید و یک درصد، و یک قدری بیشتر، داشتید. با اینکه خیانت هم کردید! نود و هشت و یک مقداری زیادترش مال توده مردم و مسلمانها بود؛ مال مذهبیها بود؛ یعنی بُردِ مذهب بود، و شما حالا از مذهب می‎ترسید.

گریه می کنید برای نصیری و خودتان را ملی می دانید ؟!

5- چه دیکتاتوری علمای اسلام کرده‎اند؟ کدام دیکتاتوری؟ خوب، نشان بدهید بگویید فلان جا با زور، با فشار، با چه دیکتاتوری کرده‎اند. دادگاه های اسلامی که پیدا شده است، این دادگاهها آنهایی را که محاکمه کرده‎اند، شما آنها را می‎خواهید تطهیر بکنید که می‎گویید دیکتاتوری کردند؟ یعنی آنها را با دیکتاتوری کشته‎اند؟ نصیری و امثال نصیری را. شما حالا قلمهاتان را برداشتید گریه می‎کنید برای نصیری و برای هویدا و برای محمدرضاخان، آن وقت خودتان را «ملّی» می‎دانید! آدم می‎دانید. ما اگر جلوگیری از این ملت نکنیم، برای شما خطر همه چیز پیش می‎آید، ما جلوگیری می‎کنیم.(1)

رهبر انقلاب امروز همچنین با جمعی از نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان دیدار و گفت و گو کرد .

اهم بیانات امام خمینی در این دیدار عبارت است از :

راه از بین بردن اسلام نابودی روحانیت

1- راه اینکه اسلام را از بین ببرند این بود که روحانیت را از بین ببرند. اینها می‎دانستند که تا روحانیون هستند، اینها حفظ می‎کنند اسلام را. نقشه بردن اسلام؛ و راهش بردن روحانیت و جدا کردن ملت از روحانیون. ولهذا با تبلیغات دامنه‎داری مشغول شدند ـ و حالا هم مشغول‎اند ـ که روحانیون را از ملت جدا کنند.

خوف این دارم که حوادث کردستان را در سیستان تکرار کنند

2- این خوف [حوادثی نظیر کردستان] در طرفهای شما هم هست؛ در بلوچستان و در سیستان هم هست. این نقشه در آنجا هم هست. آنها باک از این ندارند که پنجاه هزار نفر آدم کشته بشود. اینها آنها هستند که در ویتنام آن همه آدم کشتند، دنبال مقاصد خودشان‎اند. آدم پیش آنها اصلاً مطرح نیست که یک آدمی کشته بشود. مثل اسلام نیست که برای یک نفرش، اگر یک نفر کشته بشود، مثل اینکه همه دنیا را کشتی... (2)

سخنرانی محمد منتظری علیه دولت موقت ناتمام ماند

محمد منتظری فرزند آیت الله منتظری که در شیراز به سر می برد در حضور بیش از 2هزار نفر از مردم این شهر در صحن شاهچراغ علیه سیاست های دولت موقت در حال سخنرانی بود که با قطع شدن بلندگوی صحن و نیز اعتراض چند نفر این سخنرانی ناتمام ماند .

بعد از آنکه محمد منتظری محل سخنرانی را ترک کرد این چند نفر به سمت وی حمله کردند و قصد داشتند او را دستگیر کرده و با خود ببرند .

انتقادات تند محمد منتظری علیه دولت موقت اعتراضات شدیدی را در میان برخی از طیف های جامعه به وجود آورده است تا آنجا که آیت الله منتظری فرزند خود را عصبی دانسته و خواستار معالجه او شده است . (3)

محمد منتظری : صهیونیست ها در منابع اطلاعاتی پدرم نفوذ کرده اند

محمد منتظری امروز در مصاحبه با روزنامه اطلاعات در مورد بیانیه اخیرآیت الله منتظری گفت : پدرم هر چند یک شخص انقلابی است ولی معصوم نیست ، طبق یک فن جاسوسی که وجود دارد از طریق منابع اطلاعاتی و تلفن ها و نامه پراکنی در منابع اطلاعاتی رهبران انقلاب ، جاسوسان صهیونیستی دخالت می کنند به طوری که ممکن است حتی از دهان نابغه ترین رهبران حرف هایی زده شود که در حقیقت منظور آنان نبوده است .

وی در ادامه گفت : در این مملکت دو انقلاب دیگر باید صورت بگیرد اول افشای ماهیت منافقین تا این افراد برای توده های مردم شناخته شوند تا بعدها اگر کشته شدند کسی آنان را شهید نداند و دیگری یک انقلاب مداوم و دائمی.

محمد منتظری ادامه داد : مردم باید فرصت طلبانی که در جلد انقلابی ظاهر می شوند را شناسایی کرده و کنار بگذارند . (4)

نزیه در آستانه برکناری

در پی انتشار خبر برکناری حسن نزیه در روزنامه جمهوری اسلامی مدیرعامل شرکت نفت از محل کار خود و در گفتگو با خبرنگاران این موضوع را شایعه دانست . وی گفت : همانطور که بارها اعلام کرده ام به هیچ وجه در مقام استعفا نیستم اما از نظر نخست وزیر تبعیت میکنم .

روزنامه جمهوری اسلامی در شماره امروز خود با تیتر درشت از برکناری حسن نزیه خبر داده است . این روزنامه به عنوان آخرین خبر در پایان گفتگوی تلفنی با حجت الاسلام اشراقی نوشت : طبق یک خبر تائید نشده نزیه از پست خود برکنار شده است ، برکناری نزیه به دنبال اوجگیری اعتراضات کارگران مسلمان شرکت نفت بر علیه مدیریت او صورت گرفته است . خبرهای دیگری نیز حاکی است نزیه برای استانداری یکی از استان های شمال غرب کشور مطرح است . (5)

40میلیارد دلار از کشور خارج شده است

دکترصادق طباطبایی سخنگوی دولت: در سال گذشته بیش از چهل میلیارد دلار ثروت از کشور خارج شده است و با توجه به اینکه حداقل چهارماه تمام کارخانه ها ، بنادر ، راهها ، گمرکات و ...در اعتصاب به سر  می بردند و نفت نیز صادر نمی شد عواقب اقتصادی برای کشور به وجود آمده است که باید با صبر انقلابی این مرحله را طی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبلیغات منفی صورت گرفته در رسانه های غربی علیه انقلاب گفت : باید بابت این تبلیغات منفی خدا را شکر کنیم چرا که اگر آنان علیه ما تبلیغات نمی کردند مشخص می شد که ما ضرری برای جهانخواران نداریم و انقلاب ما بی نتیجه است . (6)

الشعب لبنان : آمریکا به دنبال کودتا در ایران است

روزنامه الشعب چاپ لبنان نوشت : آمریکا با استفاده از بی ثباتی اوضاع ایران تلاش می کند دولت کنونی این کشور را سرنگون سازد و دوباره رژیم هوادار آمریکا را روی کار آورد .

اداره مرکزی اطلاعات و جاسوسی آمریکا با همکاری با سازمان های جاسوسی اسرائیل ، انگلیس و مصر هم اکنون به دنبال تهیه مقدمات کودتایی بدون خونریزی در ایران است و میخواهد از راه معرفی عمال خود برای اشغال مقام های رهبری در دولت و دستگاه دولتی و همچنین از راه انجام عملیات تخریبی به این هدف برسد .

این روزنامه ادامه داد : مسئول شعبه خاور نزدیک سازمان سیا اخیرا به قاهره و بیت المقدس سفر کرده و با نمایندگان سازمان های جاسوسی مصر و اسرائیل ملاقات کرد و درباره برنامه عملیات مشترک تخریبی علیه ایران مذاکره کرد .

الشعب ادامه داد : همین مسائل هنگام دیدار و گفتگوی یکی از رهبران سازمان جاسوسی مصر با کارمندان عالیرتبه سازمان جاسوسی اسرائیل در روزهای بازدید هیئت نظامی مصر به ریاست وزیر دفاع و صنایع مصر از بیت المقدس مورد بررسی قرار گرفت . (7)

حزب توده خواستار مذاکره نظام با حزب دموکرات شد

در حالی که بعد از ورود رهبر انقلاب به موضوع کردستان و دستور تاریخی ایشان مبنی بر بسیج عمومی برای سرکوب اشرار در کردستان اوضاع این منطقه رو به آرامی می رود حزب توده با انتشار بیانیه ای خواستار مذاکره نظام با حزب منحله دموکرات شد .

حزب توده در این بیانیه از هر دو طرف درگیر [نظام اسلامی و اشرار کردستان] خواسته است بلافاصله درگیری را خاتمه داده و برای یافتن یک راه حل سیاسی با هم مذاکره کنند .

در این بیانیه با اشاره به این نکته که مردم کردستان خواهان جدایی از کشور نیستند آمده است : آنها فقط دنبال خودمختاری هستند !(8).

هر چند برخی از مسئولان کشور از جمله مکری سفیر ایران در شوروی دخالت این کشور در اوضاع کردستان را منکر می شود ولی بیانیه های حزب توده که به صورت علنی وابسته به این ابرقدرت شرق است نشان می دهد رویکرد شوروی نسبت به کردستان و حوادث آن چگونه است .

مصر نیروی نظامی به بحرین اعزام می کند

حسنی مبارک معاون رئیس جمهور مصر در پایان دیدار دو روزه اش از عمان متحد مصر در خلیج فارس تاکید کرد که اقدامات ایران امنیت خلیج فارس را بر هم می زند ! مبارک در این دیدار گفت: نقشه های ایران مخالف منشور ملل متحد است و باید با زور و شدت عمل با آن مقابله کرد .

مبارک ایران را تهدید کرد برای مقابله با سیاست های نظام جدید آمادگی داریم نیروهای نظامی به بحرین اعزام کنیم . مبارک که در طول رژیم گذشته بارها به ایران سفر کرده و مورد لطف شاه قرار گرفته بود تاکید کرد : مصر در حمایت از هر کشور عربی به ویژه بحرین در مقابل تجاوز خارجی تردیدی نخواهد کرد .

مبارک همچنین از طرح پادشاه عمان برای امنیت تنگه هرمز دفاع کرد ، این طرح بر اساس ایجاد یک سیستم دفاعی از نیروهای آمریکا ، انگلیس ، آلمان غربی و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تنظیم شده است . (9)

پی نوشت :

1- صحیفه امام ، جلد 10، صفحه 140

2- صحیفه امام ، جلد 10، صفحه 134

3- اطلاعات ، 5مهر 1358، صفحه 14

4- اطلاعات ، 5مهر1358، صفحه 14

5- اطلاعات، 5مهر1358،صفحه2

6- اطلاعات ، 5مهر 1358، صفحه 11

7- اطلاعات ، 5مهر1358، صفحه 14

8- اطلاعات ، 5مهر1358، صفحه 15

9- اطلاعات ، 5مهر1358،صفحه 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول