اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

امروز کمبودی در روستاها احساس نمی‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی را یکی از سیاست‌های محوری دولت برای ارتقای سطح معیشت مردم در روستاها ذکر کرد و گفت: با اقداماتی که این دولت انجام داده امروز کمبودی در روستاها احساس نمی‌شود.

امروز کمبودی در روستاها احساس نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی در جمع مردم بناب خاطرنشان کرد: توجه دولت احمدی‌نژاد به موضوع تامین امکانات معیشت مردم در روستاها قابل مقایسه با دولت‌های گذشته نیست و با اقداماتی که این دولت انجام داده امروز کمبودی در روستاها احساس نمی‌شود.

وی افزود: تقویت زیرساخت‌ها، ایجاد رونق اقتصادی در روستاها و فراهم کردن زندگی بهتر برای روستاییان از مهمترین تلاش‌های دولتمردان است.

بیگی با تاکید بر اینکه مهاجرت روستاییان به شهرها در سال‌های گذشته موجب رشد منفی جمعیت در روستاها شده بود، گفت: زندگی بهتر و درآمد مناسب روستاییان سبب مهاجرت معکوس و افزایش تولید و ایجاد اشتغال در روستاها می‌شود و با همت و تلاش مسئولان دولت نهم و دهم هم‌اکنون مهاجرت معکوس شده و روند رشد جمعیت مثبت شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا دولت و مسئولان استانی قدم‌های موثری در این زمینه برداشته‌اند که از جمله آنها فراهم آوردن امکانات در روستاها بوده است.

وی تمرکز دولت بر موضوع مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی را فرصتی برای افزایش پایداری روستاها در برابر حوادث طبیعی دانست و اظهار داشت: حادثه‌ای که در مناطقی از آذربایجان‌شرقی بر اثر زلزله به وقوع پیوست نتیجه استفاده نکردن از این فرصت بود که خسارات مادی و معنوی زیادی را به مردم و روستاها وارد کرد.

بیگی با بیان اینکه در هر حال تسلیم خواست خدا هستیم، افزود: هزینه‌ای که امروز برای جبران خسارت در مناطق زلزله‌زده صرف می‌شود چندین برابر هزینه‌ای است که می‌توانستیم برای نوسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های تخریب شده صرف کنیم و شاهد یک زندگی توأم با آرامش و آسایش باشیم.

وی با بیان این که باید 12 هزار واحد مسکونی تا قبل از فرارسیدن فصل سرما در مناطق زلزله‌زده ساخته شود، اضافه کرد: صرف‌نظر از عزیزانی که جان خود را در حادثه زلزله از دست دادند می‌توان گفت که این حادثه موجب خیر و برکت برای منطقه شد؛ چراکه شاید هیچ حادثه‌ای نمی‌توانست ما را نسبت به آبادانی این منطقه هشیار کند و انشاءالله با اتمام بازسازی مناطق زلزله‌زده شاهد ارسبارانی آباد و توسعه‌یافته خواهیم بود.

بیگی با اشاره به همدردی مردم سراسر کشور با با زلزله‌زدگان آذربایجان گفت: این حادثه بستری برای بروز اتحاد ملی بود و حضور بالاترین مقامات کشور از جمله مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور در این منطقه و سیل کمک‌های مردمی نشان داد که مردم ایران یکپارچه هستند و به وقت حادثه اتحاد و همدلی خود را نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه سرعت امداد و نجات آسیب‌دیدگان زلزله آذربایجان در دنیا بی‌نظیر بود، افزود: آماده‌ایم که در بحث بازسازی و احداث مسکن نیز این رکورد را تکرار کنیم و به تعبیر مقام معظم رهبری این حادثه را به سکوی پرش عمران و آبادانی منطقه تبدیل کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح شبکه آبیاری پایاب سد علویان در محدوده شهرستان بناب اظهار داشت: هدف از اجرای چنین طرح‌هایی استفاده بهینه از منابع آبی و افزایش سود فعالیت در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه کشور ما از جهت منابع آبی در مضیقه است گفت: اراضی کشاورزی ما قابلیت سوددهی بیشتر از شرایط فعلی را دارند مشروط بر اینکه با استفاده بهینه از امکانات آبی و خاکی موجود بهره‌وری در سطح زیر کشت را افزایش دهیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دفاع مقدس به ملت ایران روحیه‌ای بخشید که امروز نتیجه آن را در همه عرصه‌ها مشاهده می‌کنیم و ما از جنگ این درس را فراگرفتیم که اگر در مسیر پیروی از ولایت حرکت کنیم همواره پیروزی از آن ماست.

وی با بیان اینکه ریشه انقلاب اسلامی نهضت عاشوراست، افزود: دشمن سرمایه‌های ما را می‌شناسد و دقیقاً همین سرمایه‌ها را مورد تهدید و آسیب قرار می‌دهند و اهانت اخیر آنها به ساحت پاک‌ترین موجود هستی هم به خاطر همین مسئله است.

علیرضابیگی با تاکید بر اینکه باید از سرمایه‌های خود که همان تمسک به اهل بیت و حرکت در مسیر آموزه‌های دینی است حراست کنیم، خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب تصور می‌کردند که جمهوری اسلامی منزوی شده است اما حضور 120 کشور جهان در اجلاس جنبش عدم‌تعهد در تهران پیام توانمندی و اقتدار جمهوری اسلامی را به دنیا صادر کرد.

وی افزود: امسال رییس‌جمهور کشورمان به عنوان رئیس جنبش عدم‌تعهد در سازمان ملل حضور می‌یابد که این موضوع هم نشانه‌ای از قدرت و عظمت جمهوری اسلامی است.

شهرستان بناب با 130 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجانشرقی واقع است. 

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول