اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مقام معظم رهبری در کشور سوریه:

فضایل ارزشمند امام رضا غیر مسلمان‌ها را متحول کرده است

خبرگزاری فارس: نماینده مقام معظم رهبری در کشور سوریه گفت: فضایل ارزشمند امام رضا (ع) قابل شمارش نیست به طوری که حتی غیر مسلمان‌ها را نیز متحول کرده است.

فضایل ارزشمند امام رضا غیر مسلمان‌ها را متحول کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله سیدمجتبی حسینی پیش از ظهر امروز در ششمین همایش ملی علمی ـ پژوهشی فضایل رضوی در تالار اشراق زاهدان اظهار داشت: فضایل امام رضا (ع) قابل شمارش نیست به طوری که هر کس به زیارت ایشان رفته و طلب حاجت کرده است، متحول شده حتی غیرمسلمان‌ها هم به این فضایل اقرار می‌کنند.

وی افزود: درباره سیره ائمه معصومین، مسئله‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم، سیره اجتماعی ائمه (ع) است که امامت آنها نه‌تنها در مکتب اهل تشیع بلکه در اهل سنت هم متداول است.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور سوریه ادامه داد: علامه قاضی روزبهان یکی از علمای برجسته اهل سنت، صلوات 14 معصوم را نوشته که حتی به زبان فارسی هم شرح داده شده و توسط مفسران تاریخ به چاپ رسیده است.

حسینی بیان داشت: امامت علمی، عرفانی و امامت در تقوا و سلوک ائمه بر هیچ مسلمانی انکارناپذیر است لذا اصل مسئله، اصل متفق‌علیه است.

وی اضافه کرد: نظام‌های اساسی و اجتماعی که در طول تاریخ وجود داشته‌اند مبتنی بر این بوده که حکومت‌های سلاطین به واسطه کشور گشایی و جنگ‌طلبی و به دست‌آوردن قدرت بوده است برخی از این حکومت‌ها هم وراثتی بوده و به فرزندانشان می‌رسیده است.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور سوریه تصریح کرد: بعد از اسلام، سلاطینی هم به خاطر گسترش جامعه اسلامی می‌جنگیدند تا اسلام توسعه و رشد یابد.

حسینی گفت: انبیا و ائمه معصومین هیچگاه به دنبال کسب قدرت نبوده‌اند بلکه هدفشان پیاده‌کردن احکام الهی بر روی زمین، رشد و تعالی انسان‌ها و ... بوده است.

وی افزود: زمامداران اسلامی از راه کشور گشایی، کاری انجام نداده‌اند بلکه هدایت مردم هدف آنها بوده و با زور و شمشیر هم هرگز مردم را مجبور نکرده‌اند.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور سوریه بیان داشت: خداوند به انبیا دستور نداده که شمشیر جمع کرده و بر عده‌ای مسلط شوند بلکه به دین اسلام دعوت کرده و ارشاد کنند.

حسینی یادآور شد: پیامبر اسلام (ص) با تحمل مشقت‌های فراوان با اینکه زباله و خاکستر بر سر مبارک ایشان می‌ریختند دست از هدایت و ارشاد بر نمی‌داشتند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر وقتی وارد مدینه شد با صلوات بود نه با شمشیر، زیرا هدف آن بزرگوار لشکرکشی نبود بلکه با دعوت مردم وارد شده بودند.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور سوریه تصریح کرد: امروز مستکبران می‌خواهند با حربه‌ها و توطئه‌های مختلف، اسلام را خشن معرفی کنند در حالی که اسلام مروج صلح و دوستی در جهان است.

حسینی افزود: اگر جنگ‌های اسلامی را بررسی کنیم مشاهده می‌شود که تمامی جنگ‌ها دفاع از اسلام و دین بوده است و پیامبر عظیم‌الشأن زمانی شمشیر به دست می‌گرفت که دشمن حمله می‌کرد و هیچ وقت آن بزرگوار به زور مردم را به اسلام دعوت نکرد.

وی خاطرنشان کرد: ائمه معصومین (ع) نقش بسزایی در ابقا و حفظ اسلام داشتند به ویژه امام رضا (ع) در تمام ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، علمی و اجتماعی در حفظ دین اسلام نقش تأثیرگذاری داشتند.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول