اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون روستایی گلستان خواستار شد

کمیته حمایت از تشکل‎ها و تعاونی‎های تولید در گلستان فعال شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون روستایی استان گلستان گفت: فعال شدن کمیته حمایت از تشکل‎ها و تعاونی‎های تولید در استان می‎تواند بسیاری از مشکلات فراروی این بخش را مرتفع کند.

کمیته حمایت از تشکل‎ها و تعاونی‎های تولید در گلستان فعال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدتقی رجایی ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی اظهار داشت: شناسایی خلأهای موجود در تعاونی‎های تولیدی استان نیاز دارد تا در زمینه ایجاد این کمیته اهتمام ورزیده شود تا در رسیدن به اهداف مطلوب پیشی بگیریم.

وی در خصوص افزایش نرخ قیمت نهاده‎های کشاورزی تصریح کرد: نوسانات قیمت نهاده‎ها و میل به سمت صعودی شدن ارائه خدمات را با مشکلاتی مواجه می‎سازد.

مدیرکل تعاون روستایی استان گلستان خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه سالانه تعاونی‎ها باید در حال حاضر حدود 55 هزار تن کود شیمیایی را وارد استان می‎کردند و با تمام تلاش‎های صورت گرفته چیزی حدود یک‎هزار و 500 تن توان ریالی تعاونی‎ها بود که به حساب واریز شد که البته تاکنون کود شیمیایی وارد استان نشده است.

رجایی بیان داشت: افزایش قیمت‎ها با توجه به توان مالی تعاونی‎ها و شبکه ارائه خدمات را با مشکل مواجه می‎کند.

وی همچنین خواستار استفاده از اعتبارات آموزشی استان برای تعاونی‎ها، تسهیل در واگذاری امور تصدی‎گری دستگاه‎های دولتی با اولویت تعاونی‎ها تولید، تسهیلات ارزان قیمت، ضرورت تبدیل وثیقه‎های ملکی به سایر تضامین شد و خاطر نشان کرد: حضور نمایندگان تشکل‎ها مخصوصا نظام صنفی لازم است تا در مراجع تصمیم‎گیری در سطح استان و شهرستان پررنگ‎تر دیده شود.

مدیرکل تعاون روستایی گلستان در خصوص تسهیل و رفع موانع قانونی در واگذاری اراضی موقت متذکر شد: ما در بخش عمده‎ای از تعاونی‎های تولید، اراضی واگذاری به صورت موقت داشته‎ایم و هیچگاه به صورت قطعی نبوده است لذا اگر این واگذاری به صورت قطعی صورت پذیرد ادامه فعالیت‎ها به صورت جدی‎تری انجام می‎گیرد.

رجایی خواستار مشارکت و همکاری در اجرای قانون و آئین‎نامه برای جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی شد و بیان داشت: با توجه به مسائل اجتماعی که متعاقب اجرای این موضوع است و مسائل حقوقی و مسائل قانونی را در بر دارد نیاز به همکاری خوب از سوی مسئولان به ویژه ائمه جمعه نیز احساس می‎شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول