اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری فارس تاکید کرد

ایجاد انگیزه در پزشکان برای کار در پزشکی قانونی

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در شرایطی که پزشکان با درآمدهای بیشتر در سایر ارگان‌ها می‌توانند فعالیت کنند نباید انتظار داشته باشیم آنها برای حضور در پزشکی قانونی استقبالی از خود نشان دهند.

ایجاد انگیزه در پزشکان برای کار در پزشکی قانونی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ذبیح‌الله خدائیان بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل پیشین و جدید پزشکی قانونی فارس اظهار داشت: پزشکی قانونی یکی از دستگاه‌های مهم و ثاثیرگذار جامعه به ویژه در حوزه امنیت است.

رئیس کل دادگستری فارس اضافه کرد: شاغلان در پزشکی قانونی با استفاده از یافته‌های علمی خود به مسیر دادرسی عادلانه کمک می‌کنند.

خدائیان با اشاره به موانع حضور پزشکان در این سازمان اضافه کرد: مسئولان باید قانون مربوط به افزایش حقوق شاغلان در پزشکی قانونی را پیگیری کنند تا این موانع برطرف شود.

وی گفت: در شرایط کنونی که پزشکان با درآمدهای بیشتر در سایر ارگان‌ها می‌توانند فعالیت کنند نباید انتظار داشته باشیم آنها برای حضور در پزشکی قانونی استقبالی از خود نشان دهند.

خدائیان اضافه کرد: پزشکی قانونی به واقع محل تلاقی علم پزشکی و حقوق در احقاق حق و اجرای عدالت است؛ به طوری که در بسیاری موارد قضات برای اعلام حکم خود نیاز به نظر کارشناسی پزشکی قانونی دارند.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به اهمیت نظرات سازمان پزشکی قانونی ادامه داد: نظریه کارشناسان پزشکی قانونی در بسیاری از پرونده‌های قضایی به حدی مهم است که می‌تواند باعث برائت یا محکوم‌شدن فرد شود.

وی گفت: در برخی موارد نیز شاغلان در پزشکی قانونی برای اعلام نظر خود از طرف دوستان و مسئولان زیر فشار قرار می‌گیرند و در برخی موارد حتی تهدید نیز می‌شوند.

به گزارش فارس، در این مراسم از خدمات آریا حجازی قدردانی و سعید غلام‌زاده به عنوان رئیس جدید پزشکی قانونی فارس معرفی شد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول