اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری جشن خودکفایی 6 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: جشن خودکفایی 6 هزار و 100 خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌رضوی در مشهد مقدس برگزار شد.

برگزاری جشن خودکفایی 6 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، این مراسم عصر امروز با حضور محمدحسن ابوترابی‌فرد‌ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره)، محمد امید معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمع دیگری از مسئولان و کشوری استانی در محل دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌رضوی در این مراسم با بیان اینکه حدود 4 هزار و 100 خانوار از این تعداد را آقایان سرپرست خانوار و دو هزار خانوار را نیز زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، اظهار داشت:‌ این جشن ویژه 6 هزار و 100 خانوار از مددجویان خراسان‌رضوی و کسانی که نیازمند کمک‌های ناچیز بودن است که امروز با غیرت کمک و توان خود توانسته‌اند نه تنها خود بلکه دیگران را نیز تأمین کنند.

علی‌اصغر حاجی‌نقی افزود: در حال حاضر 25 هزار طرح را برای استقلال فعال در نظر داریم که نزدیک به 50 طرح برای خانواده‌ها اجرا و سبب شده تا از کمک مستمری امداد خارج شود؛ مدل اشتغال مدلی است که متناسب با مخاطبان بوده و سعی داریم مدلی ارائه دهیم که اثربخشی بیشتری داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: میانگین متوسط هزینه‌های 6100 طرح، پنج هزار و 500 میلیون تومان در سال است، همچنین باید توجه داشت که در سال گذشته 22 هزار اشتغال در استان ایجاد کرده و برای سال جاری نیز مقرر شده 30 هزار اشتغال را ظرفیت‌سازی کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این مراسم با بیان اینکه خراسان‌رضوی در سال جاری رکورددار خودکفایی در سطح کشور است، اظهار داشت: بیشترین خانواده‌های خودکفا را در استان خراسان‌رضوی داریم و تا به امروز نیز بیشترین جشن خودکفایی را در این استان برگزار کرده‌ایم.

محمد امید در ارتباط با فعالیت‌های کمیته امداد در سال جاری گفت:‌ در سال گذشته کمیته امداد توفیق داشت که جشن 80 هزار خانوار تحت حمایت خود را به صورت متمرکز در تهران اجرا کند؛ تدبیر ما امسال این است که در سال جاری 120 هزار خانوار را در قالب خودکفایی پوشش عمومی و اجتماعی از یکدیگر منفک کنیم تا بتوانند از دسترنج خود استفاده کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد:‌ یکی از دستاوردهای مهم جشن اشتغال که کمتر به آن توجه شده تأثیرات شگرفی است که در اقتصاد جامعه گذاشته امروز تنها در بخش کشاورزی و دام شاهد 10 درصد تولید توسط خانواده‌‌های کمیته امداد هستیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 300 هزار فرصت شغلی را وارد بحث کار کرده‌ایم که 150 هزار فرصت شغلی، جزو مشاغل خانگی و بیش از 150 هزار فرصت شغلی نیز مربوط به خوداشتغال بوده که بالغ بر 10 میلیون تومان به خانواده‌ها پرداخت می‌شود و 300 هزار نفر نیز از طریق کاریابی وارد عرصه کرده‌ایم.

امید در خاتمه با اشاره به مصوبه دولت در سال جاری مبنی بر اینکه کمیته امداد عهده‌دار مسئولیت اشتغال روستاییان و شهرهای زیر 20 هزار خانوار است، یادآور شد:‌ در صورت تأمین منابع اشتغال را در سطح کشور توسعه و مدیریت می‌کنیم.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول