اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شمقدری در گفت‌وگو با فارس:

مهدی و فائزه هاشمی بازیگران اصلی فتنه بودند‌

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بازداشت فائزه هاشمی رفسنجانی توسط دستگاه قضایی با بیان اینکه دستگاه قضا به خوبی و قاطع عمل کرد، گفت:‌ مهدی و فائزه هاشمی در واقع از بازیگران فتنه محسوب می‌شوند.

مهدی و فائزه هاشمی بازیگران اصلی فتنه بودند‌

امیرالله شمقدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس در مشهد در ارتباط با قاطعیت برخورد دستگاه قضا با فائزه و مهدی هاشمی و یکسان بودن همه افراد در مقابل قانون اظهار کرد: در فرهنگ دینی و قانون اساسی ما آمده است که همه در مقابل قانون یکسان هستند؛ بنابراین هیچ تفاوتی میان افراد نباید قائل شویم.

وی افزود:‌ قطعا در این راستا دستگاه قضایی باید بدون حب و بغض پرونده‌ها را بررسی و رسیدگی کند و سپس هر کسی که دفاعی داشت به دفاع پرداخته و نسبت به اتهامات خود پاسخگو باشد؛ این پرونده‌ها هم باید بدون هیچ‌گونه حب و بغضی و در فضایی آرام و بدون تحریک افکار عمومی بررسی و رسیدگی شود.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد:‌ باید آن‌ها هرگونه دفاعیاتی دارند ارائه داده و در غیر این صورت هرچه قانون تصمیم‌گیری کرد، باید تمکین کنند.

شمقدری با بیان اینکه عملکرد قوه قضائیه درباره فائزه و مهدی هاشمی خوب و قاطع بوده است، یادآور شد: باید توجه داشت که به هرحال طبق گفته‌ها و مشاهدات، فائزه و مهدی هاشمی از بازیگران اصلی فتنه محسوب می‌شوند و در پشت صحنه فتنه حضور فعالی داشتند؛ هیچ یک از مردم جریان روز عاشورا را در زمان فتنه فراموش نمی‌کنند بنابراین باید فائزه و مهدی هاشمی درارتباط با فعالیت‌های خود در قبل و حین انتخابات و بعد از انتخابات پاسخگو باشند.

وی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات اخیر محمد خاتمی در مورد مقایسه وضعیت اقتصادی دولت اصلاحات با دولت کنونی و انتقاد به شرایط اقتصادی فعلی کشور اظهار داشت: باید در این موضوع هشت سال را مورد بررسی قرار داده و منصفانه قضاوت کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود:‌ بایستی در قضاوت‌ها بدون حب و بغض به نقد و اظهارنظر بپردازیم، در چهار سال اول دولت احمدی‌نژاد اقدامات خوبی انجام شد ولی چهار سال دوم احمدی‌نژاد از فراز و فرودهایی برخوردار بود.

وی تصریح کرد: طی پنج سال گذشته مقام معظم رهبری سال‌ها را با عناوین اقتصادی نامگذاری کردند بنابراین توجه به موضوعات اقتصادی، تمرکز بر اولویت‌ها، عدم توجه به حاشیه‌ها، توجه به معیشت مردم و اقتصاد خانواده از مطالبات و انتظارهای نه تنها رهبر معظم انقلاب بلکه از انتظارات مردم ایران نیز بوده است.

شمقدری با تاکید بر وجود ظرفیت‌ها و سرمایه‌های عظیم در کشور اذعان داشت:‌ البته بخشی از نابسامانی شرایط ارز، سکه و شرایط اقتصادی در کشور متاثر از شرایط جهانی است؛ یکی از موضوعاتی هم که در کشور باید به آن توجه صورت گیرد، توجه به تولید است که در چهار سال اول دولت اهتمام لازم بود ولی در چهار سال دوم با مقداری افول مواجه شد.

این کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه خاطرنشان کرد: امروز به واقع شرایط اقتصادی کشور مساعد نیست ولی به هرحال کشور از ظرفیت‌های غنی وبسیار خوبی برخوردار بوده و می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها بسیاری از مشکلات را حل کرد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول