اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پنجم مهرماه

مانور آتش‌نشانان در همدان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: پنجم مهرماه و همزمان با روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی، مانور آتش‌نشانان در همدان برگزار می‌شود.

مانور آتش‌نشانان در همدان برگزار می‌شود

رضا عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان درباره برنامه‌های روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی مصادف با هفتم مهرماه اظهار داشت: سازمان‌های آتش‌نشانی با هدف اصلی نجات جان و اموال انسان‌ها تشکیل شده‌اند بنابراین یک آتش‌نشان قادر است در بحرانی‌ترین شرایط محیطی و زیان‌آورترین شرایط کاری به یاری حادثه‌دیدگان بشتابد.

وی با اشاره به وظیفه آتش‌نشانان عنوان کرد: مهم‌ترین وظیفه آتش‌نشانان آماده‌باش شبانه‌روزی برای نجات جان انسان‌ها است که این مردان بزرگ وظیفه نجات جان انسان‌ها، مهار و اطفای حریق و حفاظت از ثروت‌های ملی در مقابل آتش‌سوزی و عوارض و سوانح ناشی از آن را به عهده دارد.

عسکری ادامه داد: آتش‌نشانی در گروه مهم‌ترین مشاغل ویژه هستند که برای انجام ایمن وظایف و مأموریت‌هایشان، نیاز به توان جسمانی و روحی روانی بالایی دارند که این یک شغل پرمخاطره است به گونه‌ای که اگر توانایی یک آتش‌نشان متناسب با انجام وظایف این شغل نباشد می‌تواند در حین انجام وظیفه خطراتی را گریبانگیر خود فرد و جامعه کند.

وی خاطرنشان کرد: یک آتش‌نشان باید از نظر جسمانی و روحی بسیار آماده و ماهر بوده و قدرت تصمیم‌گیری سریع برای انجام عملیات‌های مختلف اطفای حریق و امداد و نجات را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه داشتن امکانات و تجهیزات مورد نیاز و پیش‏بینی عوامل خطر و ارتقای سطح آگاهی‌ها، دانش و مهارت آتش‌نشانان و عموم مردم اجتناب ناپذیر بوده بیان داشت: اگر غیر از این باشد کارایی و ایمنی آتش‌نشانان و ایمنی شهر و شهروندان در مخاطره است.

عسکری به برنامه‌های هفتم مهر ماه روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی اشاره و تأکید کرد: برنامه‌های متنوع و خوبی در این روز در نظر گرفته شده که این برنامه‌ها عبارتند از برگزاری مسابقات ورزشی درون سازمانی، دیدار با امام جمعه همدان، برگزاری مسابقات نقاشی در بین دانش‌آموزان روز پنجم مهر ماه، برگزاری مسابقه رادیویی در بین آتش‌نشانان است.

وی در پایان سخنانش گفت: برگزاری مانور آتش‌نشانان، رژه ناوگان نظامی و حضور مدیرعامل سازمان در مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدای آتش‌نشان و صعود آتش‌نشانان به قله الوند از دیگر برنامه‌ها به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول