اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی استان اردبیل خبر داد

برگزاری نخستین دوره پیشرفته بافت گلیم گل برجسته در اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری دوره پیشرفته گلیم گل برجسته برای اولین بار در مرکز آموزشی صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل خبر داد.

برگزاری نخستین دوره پیشرفته بافت گلیم گل برجسته در اردبیل

علیرضا دباغ‌عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: گلیم گل برجسته تلفیقی از بافت فرش و گلیم است.

این مسئول یادآور شد: از میان 20 هنرآموز شرکت‌کننده در این کلاس، 10 هنرآموز موفق به اخذ گواهی مهارت آموزشی کوتاه مدت صنایع دستی در این رشته شدند.

برپایی دوره به آموزی معرق برای نخستین بار در اردبیل

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه از برگزاری دوره به آموزی معرق برای نخستین بار در استان اردبیل خبر داد.

از بین 10 هنرآموز شرکت کننده در دوره به آموزی معرق، حدود شش هنر آموز موفق به دریافت گواهی مهارت آموزشی کوتاه مدت صنایع دستی در رشته مربوطه شدند.

وی ادامه داد: این کلاس آموزشی برای نخستین بار در استان اردبیل در مرحله به آموزی از تاریخ 20 شهریور آغاز و تا 30 شهریور به مدت 40 ساعت به طول انجامید.

دباغ‌عبدالهی تصریح کرد: هنرجویانی می‌توانستند در این دوره به آموزی شرکت کنند که دوره‌های مقدماتی و پیشرفته را گذرانده  بودند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان داشت: هنرآموزان در دوره مقدماتی با ابزار، وسایل و انواع چوب آشنا شده و برش زدن خطوط مختلف با زمینه رنگی را به صورت مقدماتی می‌‌آموزند.

وی مرحله پیشرفته آموزشی معرق را یادگیری معرق زمینه چوب برشمرد و ابراز داشت: هنرجویان در این دوره، برش کل زمینه تابلو با چوب را یاد می‌گیرند.

این مسئول، هدف از برگزاری دوره به آموزی معرق را رفع نواقص در برش‌ها و طرح‌‌های ظریف مثل مینیاتور عنوان کرد و اظهار داشت: در این مرحله هنر‌آموزان با سبک رئال نیز آشنا می‌شوند.

دباغ‌عبداللهی ابراز داشت: در مرحله به آموزی هنرآموزان رنگ آمیزی را یاد گرفته و قادر به انجام پلی‌‌استر تمام یا نیمه تمام هستند.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول